Performance accu decoupeerzaag!

H@ns

Actieve deelnemer
24 apr 2023
286
130
55
Luzy Saint Martin
Ik ben vooral onder de indruk van de 20V accu schroefmachines! Mooi koppel, lange werkduur en ligt prima in de hand. (Afgezien van de machine met klopboor functie, die is wat te lomp naar mijn idee)
De -combinatie- spindel, bandschuurmachine bevalt ook goed als je de juiste maat schuurbandjes er op zet.

Verder nog geen ervaring met Parkside machines Maar tot nu toe voor hobbymatig gebruik (van iemand die ook professioneel meubelmaker is geweest) vind ik het prima spul!!
 
  • Leuk
Waarderingen: rinus

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Kan het ook wat vriendelijker? Volgens mij gaat het niet om wie iets 'het best weet' maar om elkaar te helpen met adviezen, tips en ervaringen. En dan liefst met wat humor of zelfspot. #doeslief
Tuurlijk, want we mogen niet ingaan op iemand die beweert dat Parkside hoog kwalitatief is en uit Duitsland komt natuurlijk?

Feiten zijn gewoon hard, wat je ermee doet moet je zelf weten. Ik ga iig niet piepen als iemand kritiek heeft of beweren dat diegene de boel sloopt, je krijgt gewoon netjes repliek, no hard feelings.....
 
  • Leuk
Waarderingen: Scheppie

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.256
306
Heelsum
Ach ja, een jij-bak en de slachtoffer rol, wie is er nu kinderachtig?

Ik zou eens opzoeken wat een trekkende snede is, dan leer je misschien iets en snap je waarom je bovenstaande verhaal voor mij nogal vreemd overkomt......
De discussie over goed of slecht is volgens mij niet absoluut, moeten niet doen of Parkside de top van de gereedschapswereld is maar ook niet of het de grootste bagger is die er is. Volgens mij toont Roeland al aan dat er hele mooie dingen mee te maken zijn. En dat het prima kan werken.

Roeland op deze manier aanspreken op ik zou eens opzoeken dan leer je eens wat is denk ik niet heel gepast. Jij spreekt mensen net als ik soms doe best scherp aan maar moeten wel respect houden voor de mens en mening. Daar afbreuk aan doen zal ook jouw intentie niet zijn neem ik aan maar dit komt misschien wel minder vriendelijk dan nodig over.

Roeland is een factor beter qua skills dan de meeste mensen hier (zeker al een factor veel tov mezelf) en ik ben er van overtuigd dat ik in ieder geval hem niks hoef te leren. Roeland kan een paar keer meer met een Parkside dan ik met een Mafell :) sterker nogpaar keer meer met een stuk ijzer dan ik met den Mafell, helaas voor mij maar het is niet anders... ik draag mijn lot :)

Parkside blijkt een mooie propositie te zijnen de prijs kwaliteit zal ookeen aantrekkelijk verhaal zijn. helaas beschikt niet iedereen over de middelen om het mooiste en het duurste te kopen, of gebruikt het niet zo vaak dat de wil er is de wel beschikbare middelen aan te wenden voor het duurste gereedschap.

Leven en laten leven, begrip voor elkaars meningen en wel gewoon alles mogen blijven benoemen. Lijkt mij waarom dit mooie forum dit mooie forum is toch :)

Ik denk dat niemand hier slechte bedoelingen heeft in deze discussie laten we dat zo houden en elkaar respecteren om een her en der afwijkende mening. We zijn allemaal aardig toch...
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.579
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Tuurlijk, want we mogen niet ingaan op iemand die beweert dat Parkside hoog kwalitatief is en uit Duitsland komt natuurlijk?

Feiten zijn gewoon hard, wat je ermee doet moet je zelf weten. Ik ga iig niet piepen als iemand kritiek heeft of beweren dat diegene de boel sloopt, je krijgt gewoon netjes repliek, no hard feelings.....
Ook jij mag je mening hier ventileren, het verzoek is of dat iets minder 'hard' kan ;).

Nog een N+1 dan, ik gebruik al sinds 4 jaar parkside groen en daar is er slechts 1 van stuk gegaan, de slagdraaier, en die hebben ze prompt vervangen, sindsdien geen issues meer. Is parkside allemaal glorie? Nee, de lintzaag is een rammelding (functioneert prima, maar het budget spat er vanaf) en de onlangs gehaalde cirkelzaag heeft de (niet verstelbare) laser scheef / uit het lood staan, helaas was ik te laks/laat met reclameren.

Verder doen ze het allemaal nog prima na 4 jaar en ik hou een beetje het midden tussen een hobbyist en professional want ik mishandel ze behoorlijk, durf er ook gewoon metaal mee boren, hard beton en 20cm lange schroeven door douglas heen, heb er ook al regelmatig harde slagbitjes mee kunnen slopen, machine gaf geen krimp.

De zwarte lijn voelt wel duidelijk veel meer solide aan dan de groene en heeft veel meer koppel, dus daar stap ik nu op over want zoveel duurder zijn ze niet.

Als je sec naar de kwaliteit kijkt zijn er zat merken die beter zijn en/of meer functies bieden, alsook zwaardere accu's en noem het allemaal maar op. Maar als je dat wegzet tegen de prijs is het verhaal gewoon heel erg in het voordeel van Lidl. Ik denk dat een deel van de uitleg achter dit hele verhaal inderdaad is dat mensen al snel positief zijn over Parkside juist OMDAT het zo goedkoop is, maar wees eens eerlijk, zou jij snel de machines afkraken waar jij het 4 of 5-voudige voor betaald hebt? En zou je durven beweren dat ze 5 keer zo goed zijn als...? De mens beslist emotioneel en verdedigt rationeel, dat heb ik al jarenlang ervaren in mijn zakelijke- en priveleven. Daarnaast denk ik oprecht daar waar Parkside bewust minder/weinig marge maakt om toch acceptabele kwaliteit te leveren, de grote merken bewust veel te veel marge maken en dus veel te duur verkocht worden voor wat de productie eigenlijk mag kosten, en dus heeft de gemiddelde koper het idee dat ze dat bedrag uit MOETEN geven om wat goeds te krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.256
306
Heelsum
Ook jij mag je mening hier ventileren, het verzoek is of dat iets minder 'hard' kan ;).

Nog een N+1 dan, ik gebruik al sinds 4 jaar parkside groen en daar is er slechts 1 van stuk gegaan, de slagdraaier, en die hebben ze prompt vervangen, sindsdien geen issues meer. Is parkside allemaal glorie? Nee, de lintzaag is een rammelding (functioneert prima, maar het budget spat er vanaf) en de onlangs gehaalde cirkelzaag heeft de (niet verstelbare) laser scheef / uit het lood staan, helaas was ik te laks/laat met reclameren.

Verder doen ze het allemaal nog prima na 4 jaar en ik hou een beetje het midden tussen een hobbyist en professional want ik mishandel ze behoorlijk, durf er ook gewoon metaal mee boren, hard beton en 20cm lange schroeven door douglas heen, heb er ook al regelmatig harde slagbitjes mee kunnen slopen, machine gaf geen krimp.

De zwarte lijn voelt wel duidelijk veel meer solide aan dan de groene en heeft veel meer koppel, dus daar stap ik nu op over want zoveel duurder zijn ze niet.

Als je sec naar de kwaliteit kijkt zijn er zat merken die beter zijn en/of meer functies bieden, alsook zwaardere accu's en noem het allemaal maar op. Maar als je dat wegzet tegen de prijs is het verhaal gewoon heel erg in het voordeel van Lidl. Ik denk dat een deel van de uitleg achter dit hele verhaal inderdaad is dat mensen al snel positief zijn over Parkside juist OMDAT het zo goedkoop is, maar wees eens eerlijk, zou jij snel de machines afkraken waar jij het 4 of 5-voudige voor betaald hebt? En zou je durven beweren dat ze 5 keer zo goed zijn als...? De mens beslist emotioneel en verdedigt rationeel, dat heb ik al jarenlang ervaren in mijn zakelijke- en priveleven. Daarnaast denk ik oprecht daar waar Parkside bewust minder/weinig marge maakt om toch acceptabele kwaliteit te leveren, de grote merken bewust veel te veel marge maken en dus veel te duur verkocht worden voor wat de productie eigenlijk mag kosten, en dus heeft de gemiddelde koper het idee dat ze dat bedrag uit MOETEN geven om wat goeds te krijgen.
Leuke over deze discussie is natuurlijk ook dat je hoe goed een machine is niet in een veelvoud van een andere machine kunt uitdrukken. Zeker voor mensen die geld verdienen met hun machines gelden er weer hele andere aspecten dan de enthousiaste hobbyist.

Geen enkele discussie dat Festool of Mafell ( en nog genoeg merken) beter is dan Parkside, er zal best een aspect te vinden zijn waar op papier een parkside beter is maar dan nog , die machine zijn niet beter.
Maar hoeveel geld heb je over en kun je je permitteren voor de laatste X procent?
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Bedankt voor alle reacties!!

Ik sluit af met: Ik geef nergens aan dat Parkside of Performance kwalitatief beter is als Maffel of Festool of ander A merken. Wat ik stel is dat ze een goede kwaliteit prijs verhouding hebben naar mijn persoonlijke ervaring en mening. Een ieder moet het voor zich zelf weten of hij of zij naar aanleiding van mijn review besluiten tot een aanschaf(eender welk merk dan ook).
Mijn insteek is om te informeren en niet om iemand voor het hoofd te stoten, als dit is gebeurd is dan is dat onbedoeld en bied ik mijn excuus aan de desbetreffende personen aan.

@Moderators graag dit topic op slot zetten het gaat immers om een bespreking/review van de accu decoupeerzaag van Performance.

Groetnis,
Roeland
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.579
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Leuke over deze discussie is natuurlijk ook dat je hoe goed een machine is niet in een veelvoud van een andere machine kunt uitdrukken. Zeker voor mensen die geld verdienen met hun machines gelden er weer hele andere aspecten dan de enthousiaste hobbyist.

Geen enkele discussie dat Festool of Mafell ( en nog genoeg merken) beter is dan Parkside, er zal best een aspect te vinden zijn waar op papier een parkside beter is maar dan nog , die machine zijn niet beter.
Maar hoeveel geld heb je over en kun je je permitteren voor de laatste X procent?
Dat kan ik wel met je eens zijn, parkside is wellicht alleen op bang for buck de "beste" maar in absolute termen zeker niet. Ik denk dat goed hier alleen gebruikt mag worden met de aanvulling "genoeg" - en het is niet voor iedereen goed genoeg. Voor mij wel, maar ik gebruik ook veel Jet apparatuur. De balans slaat ook door bij hoeveelheid - als je van veel apparaten eentje wil hebben en je neemt overal een AAA merk gaat het hard, en dan is een A of B merk ineens toch niet zo'n slecht alternatief. Als ik alleen maar een zaag en accutol nodig had wilde ik misschien ook een Festool overwegen maar ondertussen heb ik 20+ apparaten in gebruik...
 

robvansuilen

Actieve deelnemer
29 nov 2018
208
83
Een paar leden op dit forum waaronder Emilio zijn nogal kritisch op het merk Parkside. Dat mag natuurlijk, maar waar ik wel moe van word is hun pogingen om in ieder topic dit breeduit te etaleren.
Meestal zonder enige inhoudelijke onderbouwing, of met de aloude "alles uit China is troep" bak. Begint inmiddels aardig op trollen te lijken.

Jammer

@Roeland dank voor het delen van je ervaring!
 
Laatst bewerkt:

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Een paar leden op dit forum waaronder Emilio zijn nogal kritisch op het merk Parkside. Dat mag natuurlijk, maar waar ik wel moe van word is hun pogingen om in ieder topic dit breeduit te etaleren.
Meestal zonder enige inhoudelijke onderbouwing, of met de aloude "alles uit China is troep" bak.

Jammer

@Roeland dank voor het delen van je ervaring!
Tuurlijk joh, de volgende "jij" bak. Het is een vaststaand feit dat Parkside uit Duitsland komt en net zo goed of beter is dan iets wat 10x zoveel kost. Want sprookjes bestaan..... Niet dus, sterker nog het tegenovergestelde is waar en ook prima onderbouwt, de Chinese dozenschuiver is met naam en toenaam bekend gemaakt.

Ik heb niets tegen welk merk dan ook, wel tegen feiteloos gepropageer van een budget merk op basis van onjuiste beweringen wat tot onjuiste verwachtingen leidt, goedbedoeld of niet. Zover dus reactie op de zoveelste wel volledig ongefundeerde jij-bak, ik sloop gereedschap, heb iets tegen Parkside en ben feiteloos. Grappig dat in werkelijkheid mijn meeste gereedschap 10-20 jaar oud is, ik wat Parkside heb getest en de prijs kwaliteit redelijk vindt, maar voor mij beneden de grens van acceptabel omdat ik niet iets tegen het merk heb maar wel tegen de weggooi maatschappij en ik feiten juist propageer itt meningen.

Daar mag iedereen van mij van alles van vinden, ik heb geen lange tenen en geen tere ziel, daar heb ik wat teveel voor meegemaakt denk ik. Als je het niet te kouwen vindt gooi me ajb op block, ik ben duidelijk en ga dat niet meer afleren, alhoewel het nooit vervelend is bedoeld. Maar goed, schrift vs in person....
 
  • Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: ope1967 en Scheppie

robvansuilen

Actieve deelnemer
29 nov 2018
208
83
Ik lijk wel gek, maar ik ga op bovenstaande warrige en gefustreerde verhaal proberen inhoudelijk antwoord te geven.

Daar probeer ik een te directe toon te vermijden, want wij hebben niet samen geknikkerd.

Het is voor de meesten op dit forum heel duidelijk dat Parkside geen Duits merk is. In een ander parkside topic waar je ook je gal spuwde heb ik er al op gewezen dat China niets zegt over de kwaliteit en dat de door jou geliefde merken ook geheel, gedeeltelijk of bepaalde onderdelen, ook uit china komen. Toch blijft dat hardnekkig herhaald worden. Vandaar dat ik dat de "China bak" noem.

Niemand beweerd hier dat Parkside net zo goed is als iets dat 10x zoveel kost. Alweer ben jij degene die dat ervan maakt. Het is zelfs andersom, de meesten hier geven duidelijk aan dat Parkside een budget merk is en dat het vooral uitblinkt in prijs/kwaliteit verhouding.

Waar lees je het door jou genoemde " feitenloos gepropageer"? In het verhaal van Roeland toch niet zeker? Dat is toch duidelijk een enthousiaste persoonlijke ervaring van een medeforumlid? Niet anders dan de enthousiaste verhalen over de zoveelste dure mafell decoupeerzaag lijkt me.

Als je dan vervolgens, zoals je hierboven, beweerd dat je niks tegen parkside hebt , of objectiviteit claimt, is dat niet erg geloofwaardig.
Je roept vooral telkens heel hard dat jijzelf je verhalen op feiten baseerd, maar die feiten blijven keihard achterwege. Geen vergelijkingstest nog niet eens 1 persoonlijke ervaring met betreffende merk.

Vervolgens meet je je mening uitgebreid uit in elk topic dat over parkside of andere budget merken gaat.

Meerdere mensen geven aan dat dit aanvallende gedrag storend is en topics vervuild.
Roeland, de topicstarter, die veel tijd in een nette persoonlijke review heeft gestopt, wijst je samen met anderen op je nogal pittige, aanvallende, niet ter zaken doende, posts. Hij wordt dan in zijn eigen topic beschuldig van een jij bak. Je doet er dan zelfs nog een schepje bovenop in je felle toon en woorden.

Edit: de reactie hieronder spreekt boekdelen. Grappig genoeg laat hij ook weer zien dat de door jou zo ontkende lange tenen er wel degelijk zijn.
 
Laatst bewerkt:

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Ik lijk wel gek, maar ik ga op bovenstaande warrige en gefustreerde verhaal proberen inhoudelijk antwoord te geven.

Daar probeer ik jij, je joh en directe toon te vermijden, want wij hebben niet samen geknikkerd.

Het is voor de meesten op dit forum heel duidelijk dat Parside geen Duits merk is.
Jij gaat dus op negeren, want ik laat me geen 2x beledigen met het zoveelste uit de hoogte en op de persoon gezeur. Het digitale leven is zo simpel.....
 
  • Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: ope1967 en Scheppie

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Zoals Roeland al eerder aanhaalt, zou ook ik het op prijsstellen om deze discussie te stoppen danwel op een andere toon te voeren. Het is prachtig dat we verschillend over allerlei zaken denken, dan kan fantastische discussies opleveren en over het algemeen leren we er ook van.
Ik liep deze week door de Praxis en die hebben hun eigen merk Worx, waar ook een serie mini elektrisch gereedschap van is, de Maker X serie, Ziet er strak uit, maar geen idee of het wat is.
Nav. de discussie hier, bedacht ik me wel dat Parkside het grootste dealernetwerk in Nederland heeft van alle merken en ze schijnen coulant te zijn met omruilen van defect gereedschap. En als de lage prijzen er voor zorgen dat onze hobby voor een grotere groep mensen bereikbaar wordt is dat toe te juichen.

Als een bedrijf een product maakt waar maar 1 variant van is, zoals bv. de mobiele telefoon, dan is het duurste merk ook het meest verkochte (Apple) en wordt je in bepaalde kringen een beetje meewarig aangekeken als je, net als ik, met een Android telefoon aankomt. Als je in China komt zie van je van Apple producten ook allerlei lookalikes. voor een fractie van het origineel, maar die zie je in Nederland bij mijn weten niet.
Bij gereedschap ligt dat schijnbaar wat anders. Het lijkt er op dat 'veel voor weinig' daar een grotere rol speelt.

jaap
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.256
306
Heelsum
Ik lijk wel gek, maar ik ga op bovenstaande warrige en gefustreerde verhaal proberen inhoudelijk antwoord te geven.

Daar probeer ik een te directe toon te vermijden, want wij hebben niet samen geknikkerd.

Het is voor de meesten op dit forum heel duidelijk dat Parkside geen Duits merk is. In een ander parkside topic waar je ook je gal spuwde heb ik er al op gewezen dat China niets zegt over de kwaliteit en dat de door jou geliefde merken ook geheel, gedeeltelijk of bepaalde onderdelen, ook uit china komen. Toch blijft dat hardnekkig herhaald worden. Vandaar dat ik dat de "China bak" noem.

Niemand beweerd hier dat Parkside net zo goed is als iets dat 10x zoveel kost. Alweer ben jij degene die dat ervan maakt. Het is zelfs andersom, de meesten hier geven duidelijk aan dat Parkside een budget merk is en dat het vooral uitblinkt in prijs/kwaliteit verhouding.

Waar lees je het door jou genoemde " feitenloos gepropageer"? In het verhaal van Roeland toch niet zeker? Dat is toch duidelijk een enthousiaste persoonlijke ervaring van een medeforumlid? Niet anders dan de enthousiaste verhalen over de zoveelste dure mafell decoupeerzaag lijkt me.

Als je dan vervolgens, zoals je hierboven, beweerd dat je niks tegen parkside hebt , of objectiviteit claimt, is dat niet erg geloofwaardig.
Je roept vooral telkens heel hard dat jijzelf je verhalen op feiten baseerd, maar die feiten blijven keihard achterwege. Geen vergelijkingstest nog niet eens 1 persoonlijke ervaring met betreffende merk.

Vervolgens meet je je mening uitgebreid uit in elk topic dat over parkside of andere budget merken gaat.

Meerdere mensen geven aan dat dit aanvallende gedrag storend is en topics vervuild.
Roeland, de topicstarter, die veel tijd in een nette persoonlijke review heeft gestopt, wijst je samen met anderen op je nogal pittige, aanvallende, niet ter zaken doende, posts. Hij wordt dan in zijn eigen topic beschuldig van een jij bak. Je doet er dan zelfs nog een schepje bovenop in je felle toon en woorden.

Edit: de reactie hieronder spreekt boekdelen. Grappig genoeg laat hij ook weer zien dat de door jou zo ontkende lange tenen er wel degelijk zijn.
Toon kan echt anders, eens met Jaap, is toch nergens voor nodig. Ook van deze post druipt de frustratie af en die komt echt niet netjes over naar Emilio en waarom?

Doe eens lief..... is toch zon campagne.

Emilio schrijf nota bene dit als laatste zin:

ik ben duidelijk en ga dat niet meer afleren, alhoewel het nooit vervelend is bedoeld. Maar goed, schrift vs in person....

Nooit vervelend bedoeld dus.... Ik reageer toch ondanks de post van Jaap hierboven om 1 reden: op een forum moet je ook verschillende meningen kunnen delen en het op een fatsoenlijke wijze niet eens zijn. Dat maakt dit forum nog steeds mooi en laten we dat koesteren...

Toch mooi man dat we over dingen anders denken en wat van elkaar op kunnen steken... we houden allemaal van hout, allemaal van gereedschap, vinden elkaar allemaal aardig en anderen nog aardiger. Leven en laten leven!.

Ellende genoeg al, hier mag het leuk zijn.... met verschillende meningen, en met discussie , maar vooral met veel liefde voor hout en gereedschap en respect voor elkaar.
 
Laatst bewerkt:

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
260
109
Noardeast-Fryslân
En weer on topic mijn ervaring met dezelfde (uitvoering) van deze decoupeerzaag.
Vind dit T-model (heet dat zo?) handgreep prettiger dan de (groene) D-versie. Maar dat blijkt persoonlijk te zijn: mijn vrouw heeft voorkeur voor de D-greep.
Biet prettig vind ik de membraan knoppen. Op dit model gelukkig alleen voor aan/uit, op het nieuwe model ook voor de snelheids verstelling. Reden: de 1e wilde na een half jaar gebruik niet meer aan. Kreeg wel zinder problemen een andere maar is niet goed voor het milieu. En wat doe je als dit na de garantie periode (gelukkig wel 5 jaar) gebeurt?
Vind hem veel prettiger en beter werken dan voorgaande decoupeerzagen (Groene Black & Decker, gevolgd door een van de Gamma en de groene Parkside).
De automatische stand vind ik een uitkomst. Hier staat hij dan ook standaard op en heb nog niet de behoefte gehad om zelf de snelheid in te stellen.
Kiop het liefst uut de Performance reeks met als reden dat de kwaliteit meestal in de buurt komt van de bekende merken tegen een fractie van de kosten. En ook nog eens met standaard 5 jaar garantie en een goede service (zowel bij reparatie als kapot). De meerprijs voor de bekende merken heb ik er doorgaans niet voor over. Tenzij ik twijfel aan de kwaliteit of het simpelweg niet beschikbaar is

Ook met diverse andere Parkside gereedschappen (zowel Performance als groen) heb ik doorgaans goede ervaringen mee. Maar ik ben wel selectief in wat ik koop: de zaagtafel en de vlak- vandiktebank zijn voor mijn gevoel duidelijk voor een andere doelgroep (lees: voor de zeer af-en-toe gebruiker waarbij nauwkeurigheid er minder toe doet of de prijs anders te hoog wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Scheppie

robvansuilen

Actieve deelnemer
29 nov 2018
208
83
Ik heb naast o.a. Makita en Metabo en Fein een flinke stapel parkside gereedschap, met name van het x20v platvorm. Daarnaast heb ik gewerkt met festool en dewalt. Ik gebruik de machines intensief. In eerste instantie voor verbouwing van mijn huis. Later ook steeds meer in mijn bedrijf.

De accu's heb ik samen met leden van circuitsonline en wat andere fora best flink doorgelicht. ( Demonteren, uitmeten en reverse engineeren). Op dat vlak zie je veel verbetering. De eerste accus waren ongebalanceerd, tweede series werd de hardware onderhuids aangepast, deze zijn gebalanceerd. Nu zijn er de nieuwe smart accus. Hogere capaciteiten en via bluetooth in te stellen of zelfs te blokkeren. Dit laatste vind je bij andere merken nog niet veel, maar is niet perse een noodzakelijke functie in mijn ogen.

Overigens heb ik tot nu toe 1 accu die overleden is. Prima score lijkt me.

Op gebied van machines begon ik met de groene serie. Hiervan zijn de meeste machines nu zo'n 6 jaar in gebruik. Stuk voor stuk hele fijne machines. Op twee uit zonderingen na:
1. Accumultitool ; Motoras afgebroken ( na 3 + jaar intensief gebruik). In mijn ogen een fabricagefout. De as van de motor krijgt via de haakse reductie zwijaardse krachten te verwerken en breekt daarom af.
2. Accu decoupeerzaag. Doet het prima maar is soms net te agressief waardoor hij wil 'bijten' en stuiteren. Mijn bedrade makita is veel beheersbaarder.

Zoals hopelijk hierboven blijkt, probeer echt altijd op de inhoud te discussieren. Ook mijn post hierboven heb ik zeer weloverwogen geplaatst. Het onnodig en ongefundeerd bashen van Parkside en de mensen die er blij mee zijn fustreerd me inderdaad ( is het vreemd als je dat uit?). Ik ben van mening dat dat niet normaal is en gewoon, maar eens moet stoppen.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Hoe krijgen ze het bij Parkside voor elkaar om het gereedschap zo veel goedkoper te maken dan andere merken? Haal er voor het juiste beeld nog eens 21% BTW af.. blijft bijna geen geld over. Voor 4 biertjes op een terras koop je een elektrische schaaf.... Het bier van de Lidl (IPA) smaakt me overigens prima...

jaap
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.579
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Hoe krijgen ze het bij Parkside voor elkaar om het gereedschap zo veel goedkoper te maken dan andere merken? Haal er voor het juiste beeld nog eens 21% BTW af.. blijft bijna geen geld over. Voor 4 biertjes op een terras koop je een elektrische schaaf.... Het bier van de Lidl (IPA) smaakt me overigens prima...

jaap
ik denk dat het onderdeel van een grotere strategie is. Als half Nederland (bij wijze van) fan is van parkside, krijgen ze ook een fijne associatie bij lidl, en als je daar parkside komt haken pak je gelijk wat andere aanbiedingen mee. Zelfs als parkside quitte speelt maak je zo toch winst.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.503
962
Riemst
Hoe krijgen ze het bij Parkside voor elkaar om het gereedschap zo veel goedkoper te maken dan andere merken? Haal er voor het juiste beeld nog eens 21% BTW af.. blijft bijna geen geld over. Voor 4 biertjes op een terras koop je een elektrische schaaf.... Het bier van de Lidl (IPA) smaakt me overigens prima...

jaap
Dat was ik me ook aan het afvragen. Als je gaat winkelen krijg je schrik om iets in je kar te leggen.
Gisteren was ik in de Brico. Niet de goedkoopste maar gewone klusmaterialen kosten bijna meer dan zo een machine van Lidl.
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.238
535
Eanske
ingoogni.nl
Hoe krijgen ze het bij Parkside voor elkaar om het gereedschap zo veel goedkoper te maken dan andere merken?
Batchproductie en een enorm afzetkanaal (11000+ winkels in Europa). Alles wordt groot ingekocht en er wordt in een run geproduceerd. De apparaten zijn dan ook niet altijd beschikbaar. Op=op en pas dan wordt een nieuwe run gemaakt.

Je moet daarvoor wel werken met fabrikanten die daar op ingericht zijn. Plaats eens een order bij Festool voor 200000 zaagmachines (11000 winkels, 20 zagen per winkel) en kijk wat de prijs wordt. Het zou me niet verbazen dat je niet wezenlijk lager uit komt dan wat je nu in de winkel betaald omdat ze bij zulke aantallen andere gereedschappen niet kunnen maken. Gereedschappen die misschien nog ook een hogere marge hebben ook. Dat "verlies" wordt dan in jou bestelling verdisconteerd. Ook lopenze dan op andere artikelen leeg omdat de voorraad niet aangevuld wordt, nog meeer 'verlies'.

Daarnaast hebben ze een hele goede logistiek waarmee die kant van de kosten laag gehouden wordt.

Ook hebben ze een scherp (zeg maar dicterend) inkoopbeleid.
 

Aardappel

Actieve deelnemer
22 mei 2020
191
118
Den Bosch
Batchproductie en een enorm afzetkanaal (11000+ winkels in Europa). Alles wordt groot ingekocht en er wordt in een run geproduceerd. De apparaten zijn dan ook niet altijd beschikbaar. Op=op en pas dan wordt een nieuwe run gemaakt.

Je moet daarvoor wel werken met fabrikanten die daar op ingericht zijn. Plaats eens een order bij Festool voor 200000 zaagmachines (11000 winkels, 20 zagen per winkel) en kijk wat de prijs wordt. Het zou me niet verbazen dat je niet wezenlijk lager uit komt dan wat je nu in de winkel betaald omdat ze bij zulke aantallen andere gereedschappen niet kunnen maken. Gereedschappen die misschien nog ook een hogere marge hebben ook. Dat "verlies" wordt dan in jou bestelling verdisconteerd. Ook lopenze dan op andere artikelen leeg omdat de voorraad niet aangevuld wordt, nog meeer 'verlies'.

Daarnaast hebben ze een hele goede logistiek waarmee die kant van de kosten laag gehouden wordt.

Ook hebben ze een scherp (zeg maar dicterend) inkoopbeleid.
Denk je dat er veel verschil zit tussen 100.000 zagen en 200.000 zagen? Op een gegeven moment is de rek er wel uit hoor.
Ik denk dat parkside langzaamaan wel wat duurder gaat worden. Zeker als veel hobbyisten wat accuspul van Parkside hebben dan zitten ze vast aan het accupakket van Parkside.
 
  • Leuk
Waarderingen: city17

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.