Parf system

JeroenR1978

Nieuw lid
7 mei 2024
1
0
Duiven
Ik ben Jeroen, ik woon in Duiven en ben op dit moment bezig met het maken van een werkbank. Na veel lezen op dit handige forum en het bekijken van video’s op YouTube lijkt het mij handig om mijn werkblad te voorzien van MFT gaten. Ik heb daarvoor gekeken naar het Parf System maar die kosten voor aanschaf vind ik te gortig. Is er iemand (het liefst uit de provincie Gelderland) die dit systeem heeft liggen en waar ik langs mag komen om deze gaten in mijn blad te maken? Uiteraard tegen een passende vergoeding.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.764
2.604
Gaanderen
Kijk eens bij 247 wood die hebben ook sjablonen. Het is moeilijk om met het parf systeem alle gaten op de juiste plek te krijgen. Ik heb er diverse gemaakt en de meeste hebben hier en daar een hele kleine afwijking.
Inmiddels heb ik een stokpasser, hiermee meet ik alles na. Niet dat de mm me interesseren maar de hoeken wel en met de 3,4,5 methode kom ik tot een zuiver resultaat.
Misschien een hele plaat laten frezen. Er zijn genoeg mensen met een cnc. Of doe een poging op het cnc forum.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rene71 en JeroenR1978

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.