Open Dag Hout, wat gaan we doen.

jegmond

Nieuw lid
8 okt 2019
21
15
Geldrop
Voor mij was het ook de eerste keer, en ik moet zeggen dat het goed bevallen is. Met een lekker volle auto weer terug,en dat wil zeggen dat er nog flink na te genieten valt de komende tijd.
Ook leuk om bij de woodworking stand de leuke mensen te zien en spreken, en uiteindelijk moet ik zeggen is met vereende krachten toch een mooi bankje ontstaan dat ook nog eens heerlijk zat. In elkaar gezet met gereedschappen uit ieder tijdperk. Leuk ook om niet alles alleen als foto te zien, maar ook te horen, ruiken en zien draaien.
Ook prachtig verhaal mogen horen van Wiebe en de vele avonturen die hij heeft beleefd en daar zal ik nog vaak aan terugdenken als ik ook die monster-monsterkist hier bekijk met al die mooie monsters er in.
Mooie georganiseerd, dus dank organisatoren, standhouders en alle vrijwilligers die hebben meegeholpen het een mooie dag te maken.
 

Sjoerd Gardien

Actieve deelnemer
14 okt 2010
38
11
Wildervank
www.atlasenkaart.nl
Bekijk bijlage 136890

Buurman, Buurman en Buurman bouwen een bank.
Het werd ook nog wat.
Ik vond het ook een leuke dag. Ook leuk om even bij de toegangscontrole te staan en enthousiaste mensen binnen te zien komen en mensen met mooie stukken hout naar buiten.
 

Bijlagen

  • IMG_20231029_152028695.jpg
    IMG_20231029_152028695.jpg
    87,4 KB · Weergaven: 42
  • IMG_20231029_152147111.jpg
    IMG_20231029_152147111.jpg
    71,6 KB · Weergaven: 40
  • IMG_20231029_152153584.jpg
    IMG_20231029_152153584.jpg
    65 KB · Weergaven: 38
  • IMG_20231029_152256116.jpg
    IMG_20231029_152256116.jpg
    65,7 KB · Weergaven: 40

Robje

Actieve deelnemer
18 jun 2021
44
19
Rheden
Wat een superfijne sfeer was er op de beurs maar vooral bij de Woodworking stand. @Wim Kluck super bedankt voor je duidelijke uitleg over het aanzetten van het schraapstaal en de beitels.
Snap na 45 minuten slijpen op een steen, mensen vroegen zich al af wie er zo gek was om zo lang te slijpen :unsure:, wel waarom er bankslijpers zijn.
Dat wordt een volgende aankoop! :ROFLMAO:
Maar super georganiseerd en volgend jaar zorg ik dat de hele dag er ben. Heb ik ook nog tijd om de rest van de beurs te zien en mee te helpen met een Woodworking project.
Mooi om te zien dat de bank in elkaar zit!
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap en SunRayes

LFlab

Post veel
7 mei 2018
969
310
Rosmalen
Die bank ziet er inderdaad erg comfortabel uit! Spijt dat ik er niet tot laat was om ook even te kunnen proefzitten.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Ik ben ook weer thuis na een geslaagde dag.
Goede uitleg gehad van @Wim Kluck over het aanzetten van een braam aan (en het gebruik van) een schraapstaal. Zo veel fijner om het van iemand met zoveel passie en ervaring te leren dan puur uit filmpjes op het www. Wim, ondanks dat je misschien een heel verhaal had willen voorbereiden, zo voor de voet weg uitleg krijgen (maar vooral ook zelf doen/voelen) was zeer geslaagd. Dat is voor mij ook een van de redenen om naar een dag als deze te komen (en tegelijk ook de kracht van dit mooie forum).
Snap na 45 minuten slijpen op een steen, mensen vroegen zich al af wie er zo gek was om zo lang te slijpen :unsure:, wel waarom er bankslijpers zijn.
Het was vooral zo dat mensen zich afvroegen of Wim, Jaap en de anderen vanavond een serie goed geslepen beitels mee naar huis konden nemen. Maar helaas voor hen was je je eigen beitel van een nieuwe/juiste hoek aan het voorzien (bleek toen je al even bezig was).
Je was al weg toen ik na mijn rondje terugkwam bij de stand, uiteindelijk toch goed scherp gekregen? En belangrijker, merk je verschil in positieve zin bij het schaven nu? (en morgen de spierpijn misschien? :cool:)

Ook prachtig verhaal mogen horen van Wiebe en de vele avonturen die hij heeft beleefd en daar zal ik nog vaak aan terugdenken als ik ook die monster-monsterkist hier bekijk met al die mooie monsters er in.
Ik heb ook een hele tijd bij Wiebe gestaan. Inderdaad, wat een mooie verhalen heeft die man! Daar had ik wel de hele middag naar kunnen luisteren.
Ik heb ook een kist hier thuis liggen nu, wat is er toch veel mooi hout in de wereld...

Buurman, Buurman en Buurman bouwen een bank.
Ja, en met alle moderne gereedschappen die er te krijgen waren, kwamen jouw 100-jarige machines toch goed van pas. Kon je gelijk laten zien dat je lintzaag als een warm mes dor zachte boter ging, maar ook voor een gaatje boren konden we bij jou terecht.
IMG_2987.jpg
Leuk ook om te zien dat je zoon zo enthousiast is, die heeft in de middag de honneurs waargenomen als het ging om uitleg geven over vooral de gatensteek. Ik vrees dat het voortaan thuis ruzie wordt wie die machine mag bedienen:)

Verder veel mensen gesproken, alleen totaal niet aan gedacht om te vragen wie wie is... Zeer waarschijnlijk heb ik nu met mensen staan praten met wie ik op het forum zelf veel contact heb (ook in pb), zonder het te beseffen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.