Op zoek naar inslagscharnieren/sluitingen kleine kistjes zoals theedozen, bijtelkistjes etc.

jmartens

Actieve deelnemer
28 dec 2014
149
45
Ik ben op zoek naar een verkoper van kleine scharnieren en sluitingen die je vaak ziet op kleinere houten kistjes zoals theedozen, maar ook op bijtelkistjes, e.d. die er in geslagen/geperst worden.

Met zoektermen als klepscharnier en kistsluiting vind ik vooral het grotere werk voor dekenkisten etc.

Hebben jullie een idee wat voor zoekterm ik zou kunnen gebruiken of waar ik dat zou kunnen kopen?
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.787
933
Leeuwarden
Ik bestel de inboorscharnieren bij Baptist.

 

jmartens

Actieve deelnemer
28 dec 2014
149
45
Als je op dezelfde pagina verder kijkt vind je die ook:

Dat is klein, maar niet klein genoeg. Hieronder voorbeelden van wat ik zoek, heb er maar even een sleutelbos bij gelegd om een idee van het formaat te schetsen.IMG_20240307_203603.jpgIMG_20240307_203636.jpg
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.989
815
Omgeving Leiden
Nou, je ziet ze overal, maar ze zijn niet te vinden op internet. Zoeken op 'hinges with teeth' of 'tooth' levert wel wat op, maar ook niet erg veel.

 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam

Bertocello

Nieuw lid
4 aug 2023
18
12
Bree, Belgie
Ik bestel ze bij Ali. Sloten en scharnieren. Zoekterm = "Jewelry box hinge lock" zelf vind ik altijd een mooi assortiment, zowel betreft kleur (koper, brons zilver...) als afmetingen .
 

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
301
119
Zuid Holland
Er zijn niet zo heel veel mensen die de permutatie kunnen aflezen aan de hand van een sleutel. Dan moet je ook nog het adres weten. Er zijn eenvoudige manieren om binnen te komen.
Er zijn gewoon websites voor ;)

 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Er zijn gewoon websites voor ;)

Ik loop dus wat achter. Kon het vroeger ook met een bepaald merk en type omdat ik er ruim 1000 per jaar maakte. Maar alleen voor een type. Dat ging gewoon op het oog. Ja 3d scannen en dat soort software maakt dus niet alleen goede dingen waar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.