Op zoek naar een degelijke houtdraaibank

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Ik heb vandaag de NOVA 1624-44 van Ronald over genomen, was erg leuk om wat uitleg te krijgen. Vanmiddag een plek gemaakt voor de bank. vanavond gelijk wat geprobeerd.
WP_20160206_21_58_17_Pro_LI.jpg


Alles van Elsenhout gemaakt, wat nog niet helemaal droog is dus het zal wel gaan scheuren. het eerste poging brak, omdat de beitel hapte. Gezien ik niet zoveel hout van dikke stammen heb doe ik het uitproberen met smalle stammetjes waardoor ik kopshout moet uithollen. Van het afgebroken werkstukje heb ik een deksel gemaakt en daarna het potje:
WP_20160206_22_23_42_Pro_LI.jpg
WP_20160206_22_03_49_Pro_LI.jpg

Ga waarschijnlijk een hoop plezier van deze bank beleven.
 

cutthroat

Actieve deelnemer
13 apr 2014
97
0
Heerhugowaard
Heel veel plezier ermee! Maar dat gaat zeker lukken. En voor wat betreft dat lidmaatschap van Radius: gewoon doen, daar heb je alleen maar profijt van.
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Zeker! Vanochtend een handvat gedraaid voor een soort steekschepje. Gebruik hem om penwortels van onkruid in het gras los te steken.WP_20160207_12_43_03_Pro_LI.jpg

Die spigot bekken zijn misschien wel handig voor dit soort werkjes? Je zou op het laatste moment het stuk hout waar de stalen ring overheen moet in de chuck willen steken?

En een nieuw handvat (was afgebroken), de ring was kwijt die heb ik op de houtdraaibank gedraaid uit een stukje aluminium:
WP_20160207_17_02_05_Pro_LI (2).jpg
 
Laatst bewerkt:

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.851
903
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Voor ringen gebruik ik meestal 19 of 25 mm koperen waterleidingbuis. Met de pijpensnijder een ringetje afsnijden en even op de draaibank (inklemmen) de randjes aan de binnenkant (van de pijpensnijder) wegwerken.

Fijne draaibank. Heb m zelf ook al n jaar of acht (alweer?). Waarom staat dat bed op het onderstel met een plaat hout ertussen? Bedverhoging?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.