Ja de Nailfinder voldoet aan mijn verwachtingen. De eigenaar van Kooistra adviseerde mij dat dit apparaat geschikt is voor af en toe een boom omdat het geen lange steel heeft dus als je er een grote serie bomen mee doet zul je last van je rug krijgen. Over de gevoeligheid: het apparaat heeft twee standen voor de gevoeligheid. Hoe diep je er precies mee komt weet ik niet. In mijn boom zat de diepste ca 10cm diep en die pikte het apparaat wel op. Ik vroeg dat ook aan Kooistra en die zei dat voor bomen tot 50cm dit apparaat prima geschikt is ( en veel gebruikt wordt in zagerijen) omdat een spijker vrijwel nooit in een dunne jonge boom gespijkerd wordt maar in een boom die al een beetje omvang heeft (minimaal 20cm of zo). Dus ik heb nog niet concreet geprobeerd hoe diep hij gaat maar bij mij heeft hij alles (28 spijkers totaal!) goed gedetecteerd..De Nailfinder voldoet dus aan je verwachtingen?
Hoe diep scant hij en hoe kleine spijkertjes detecteert hij in de praktijk in het hout?
Want nadat ik laatst ook een paar spijkers vond in hout waarvan ik dacht dat het spijkervrij was (en mijn zaagtafel was daarbij de detector; dat blad kwam er niet zo fris uit), ben ik nav je bericht ook aan het nadenken om een detector aan te schaffen. Ook omdat ik nogal wat pallethout gebruik en ook wat stammen heb liggen om nog te verzagen (en die bomen hebben ook langs een weiland gestaan...)
Succes met de aanschaf!
Gr, Harry