Onderhoud Rojek KPS 300A combimachine

4 jan 2024
1
0
Delft
Beste mensen,

Onze Rojek KPS 300A combi-machine heeftt wat kuren en heeft onderhoud nodig.
Het probleem is dat de machine/schaafas een ontzettend lawaai maakt wanneer de schaafbank en/of de vandiktebank in werking is. De machine is ongeveer 15-20 jaar oud schat ik en het probleem bestaat al een tijdje en wordt steeds erger. Er moet nu echt iets aan gedaan worden anders trilt de machine straks nog uit elkaar.

Zou iemand mij hier kunnen helpen bij het vinden van een oplossing/servicemonteur of een partij die hierin kan voorzien? Heeft iemand ervaring met een dergelijk probleem? Alle tips zijn uiterst welkom!

Alvast heel erg bedankt!

Mvg
Sven Beveridge
Beveridge Woodcraft
 

Bijlagen

  • IMG_3812.jpeg
    IMG_3812.jpeg
    101,7 KB · Weergaven: 17

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Nieuwe beitel as lagers? Of iets in de aandrijving. Riemen nog goed? Motorlagers goed? Als het de beitel as lagers zijn, zou ik er niet mee doordraaien. Als je een paar kogels kwijtraakt, heb je een goede kans dat je messen bijvoorbeeld je schaaftafel raken. Dan ben je op slopershoogte.
 
  • Leuk
Waarderingen: rinus

Woody65

Actieve deelnemer
12 apr 2020
58
4
Ha Sven,

Ik heb een verleden als aandrijftechniek monteur. Heb veel in de machine bouw gezeten. Heb geen ervaring met deze machine maar lagers en electro motoren blijven hetzelfde. In woon zelf in de regio Gouda.

Zou best eens willen afspreken als je in de buurt woont om te zien wat er mogelijk aan de hand is.

Laat maar weten via een PB

groet,
Marcel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.