Nog een deur probleem: klemmende buitendeur

hans81

Actieve deelnemer
30 dec 2020
240
19
Hoi iedereen,

ik heb naast mijn lopende topic over twee grote werkplaatsdeuren waar wat vocht onderdoor komt nog een nieuw probleem, namelijk een nieuwe eikenhouten paneeldeur in de achtergevel, dit is ook een buitendeur, en deze is enkele weken geleden geplaatst, net voordat het zulk nat weer werd. Aanvankelijk functioneerde de deur prima, maar twee weken geleden begon hij lichtjes te klemmen. Inmiddels is er geen beweging meer in te krijgen. Ik heb dit al met de maker besproken, die zegt dat ik moet wachten tot het droger weer wordt.

Maar ik vrees dat dat nog wel een half jaar kan duren... Het gaat om de onderste helft aan de slot zijde die klemt. Zelf dacht ik dat het het handigst is om de deur aan de scharnierkant wat af te schaven, zodat de slotplaat niet te ver naar voren komt.

Hebben jullie nog een tip hoe je evt. sneller dit probleem kunt verhelpen? Ik kom zelf niet verder dan kunstmatig verwarmen / drogen, maar dat lijkt mij ook niet heel eenvoudig...
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Je kan de scharnierpennen er uit slaan. Dan heb je wat ruimte om de deur er uit te halen. Dan kan je weghalen wat klemt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.