Nieuwe vlakvandikte-machine van Felder/Hammer, de A2-26

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.772
741
Enschede, Twente
Over de prijs is nog geen info te vinden, maar in dit filmpje zie je wat het voorstelt, de A2-26:


En hier wat Felder er over meldt op hun website:


[O, en dat men bij Felder ook gewoon menselijke trekken vertoont, blijkt wel uit de interessante schrijffout in de titel: "Thickmesser"…]
 
  • Leuk
Waarderingen: city17

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
302
18
Groningen
Interessante machine, ben benieuwd op welke punten ze precies bespaard hebben ten opzichte van de A3-26, en vooral wat de nieuwe prijsstelling wordt.

Lijkt erop dat de gele machines de nieuwe instaplijn worden? Net als de N2-35 lintzaag.

In de PDF zie je ook een gele K2 zaagtafel (of was die al aangekondigd?)

IMG_3032.jpeg

Edit: zie net ook dat ze vorige week de N2-38 lintzaag hebben aangekondigd.
 
  • Leuk
Waarderingen: DannyL

Ronny63

Actieve deelnemer
24 aug 2014
691
28
Vlaams Brabant (be)
Heeft iemand een richtprijs voor de A3-26 bij de hand om te vergelijken?
Heeft de A2-26 ook de spiraalas in optie?
Weet iemand wat de belangrijkste verschillen zijn?
Groeten,
Ronny
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
302
18
Groningen
Dat geeft wel aan dat de machine grotendeels buiten Europa gemaakt wordt, denk ik. Maar als de QC op orde is, misschien een concurrerende machine.
Inderdaad, in principe kan deze machine qua materialen en bouwkwaliteit niet veel anders zijn dan een vergelijkbare HBM of Bernardo voor die prijs. Maar als de kwaliteitscontrole van Hammer/Felder een stuk beter is kan het wel een aantrekkelijke optie zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: EikenHand

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Beste

Ik heb gisteren prijs opgevraagd en deze komt op 1295 + BTW.
Dit ter info :)

Groeten Wouter
Vreemd dat jij de prijs al weet, want Felder Nederland zegt dat deze nog niet bekend is. Ze gaven ook aan dat de A2 26 pas in oktober in productie gaat.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.707
2.571
Gaanderen
Deze mail kreeg ik van felder enkele dagen geleden.
Wie wat meer weet over de kwaliteit van deze machines, ik vermoed chinees, en de verschillen met de huidige hammerlijn graag bericht.
Mochten jullie een pdf van de lintzaag willen even een pb met mail adres.

Geachte heer Kluck,





Dank voor uw uitgebreide reactie.



U heeft het inderdaad correct zijn dat er een nieuwe HAMMER lijn is, de 2-serie.

In mei geïntroduceerd op Ligna in Hannover.

Te weten de vlak- vandikteschaafmachine A2-26, cirkelzaagmachine K2 en de lintzaagmachine N2-38.



Op dit moment is van de schaaf- en lintzaagmachine de volgende informatie beschikbaar:

Onderstaande link en 1e PDF voor de A2-26:

Houtbewerkingsmachines | Felder Group

Bijgaande 2e PDF voor de N2-38.



Zodra er meer informatie beschikbaar komt van de cirkelzaagmachine K2 zult u deze van mij ontvangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: city17

GOskMet

Nieuw lid
14 dec 2022
4
2
Waardenburg

reeds in 2015 zei de invoerder tegen mij dat alle hammers uit china komen
hij voegde er aan toe dat hij felder er van verdacht ook in de 'kleinere' felders chinese onderdelen te steken
Dat lijk mij toch niet het geval, ik ben bekend met een aantal Hammer machines, en hier staat in alle gevallen op Made in Austria dit is maar in twee gevallen toegestaan, of het product is in het geheel in Austria gemaakt of er heeft een ingrijpende veranderding in Austria plaatsgevonden en dit laatste gaat behoorlijk ver, ik weet overigens wel dat op de kleinste lintzaag N235/2-35 Made for Hammer Austria of iets in die geest staat, dat lijkt mij dus vrij duidelijk.

Dus even wachten tot een 2-serie in een showroom / bij een collega-gebruiker staat en we weten het zeker, maar gezien de laatst genoemde lintzaag ook elders wordt geproduceerd is dat denk ik te verwachten, al is eerder genoemde kwaliteitscontrole, onderdelen voorziening etc. van een groot belang en waarschijnlijk ook het onderscheid.
 
Laatst bewerkt:

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Iphones komen ook uit China. Mijn indruk is inmiddels toch wel wanneer je de zelfde kwaliteit wil, China nauwelijks meer goedkoper is. Sowieso zal het een verschil maken of het door China is ontworpen of dat het ontwerp in Europa is gemaakt. Maar dat is uit kostenoverweging door een Europees bedrijf in China wordt gemaakt, is zelden positief. Kijk maar naar de Metabo 260 hc.
 

Rik Hechtel

Actieve deelnemer
22 jul 2022
77
17
Vlaanderen
vandaag een offerte gekregen voor de A2-26 : €1395 + €292,95 btw =€ 1687,95
prijs = voor afhaling in Hooglede-Gits in de westfluters
 

Rik Hechtel

Actieve deelnemer
22 jul 2022
77
17
Vlaanderen
Is er al iemand die deze machine heeft of iemand kent die deze heeft?
Zou deze Hammer "beter" zijn dan de Metabo HC260?

Ik sta voor een groot dilemma ;-)
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
Is geheel nieuw model. Ik verwacht niet dat je hier veel reacties op zal krijgen.
Probeer het eens op een duits forum. Bedenk wel dat mensen niet snel toegeven als ze een verkeerde keuze gemaakt hebben bij de aankoop van een nieuwe machine.
Inderdaad wat Wim zegt klopt als een bus, toegeven dat men een miskoop heeft gedaan wordt vaak niet toegegeven. Ik zou zeggen eerst afwachten en als ze na een jaar of 2 "massaal" tweedehands op Marktplts verschijnen is dat vaak een BIG NO
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.