ik denk dat we daar over onderstaande trap spreken (de trap die @alexandervanbaelen voor ogen had, zat dan even in de rand)Ik begrijp het niet zo goed, waarom zou iemand zoiets niet zelf kunnen maken?
Doet me denken aan dit filmpje:
Als dit één ding duidelijk maakt , is het dat je heel veel vakmanschap in huis moet hebben om zoiets te realiseren.
Helemaal mee eens, maar die ruimte is er nu jammer genoeg niet. Voor naar boven te gaan vind ik dat het momenteel allemaal wel lukt, het is het dalen dat gevaarlijk is en waarbij je je voet schuin moet zetten om een grotere afdruk te hebben. Daarom het idee om een trede minder te hebben. Ik vrees dat we met onze plaats nooit aan de regel van 63 geraken...Van het vergroten van de optrede word de stijgingshoek niet anders. Je vergroot wel ook de aantrede maar daarvan word de trap niet perse veiliger. Om de trap luier te maken heb je echt meer lengte op de vloer nodig.
Ik denk inderdaad dat de trap die ik liet zien veel te hoog gegrepen is voor me + waarschijnlijk niet ideaal vanuit een constructieperspectief. Langs de andere kant, denk ik dat indien je zo'n trap besteld, dat dit 4K het dat zeker waard is. ZO'n trap plaats ja natuurlijk als blikvanger in je huis en niet om mee naar de zolder te gaan. Ik veronderstel dat dat uberhaupt wel wat de prijs is voor een dergelijk soort trappen, niet?Ik heb mijn simpele vuren steektrap inclusief multiplex stootborden en 1x antislip nu rond de 500 euro op maat kunnen laten maken (aflevering als bouwpakket, ongegrond ). Tegen die prijs kun je zelf haast niet aan werken.
De trap die je bij Holman als voorbeeld neemt, zal een flinke duit kosten (4k plus gok ik), zoiets zelf maken is echt complex.
Coole foto trap! Heeft inderdaad wel wat ter beschikking, veronderstel dat je vriend dus sowieso meer dan alleen knutselt?Maakt alles zelf. Zijn foto's van bij hem
Hij knutselt tegen betaling. Als het met hout is, is het zijn dingCoole foto trap! Heeft inderdaad wel wat ter beschikking, veronderstel dat je vriend dus sowieso meer dan alleen knutselt?
persoonlijk voel ik mij bij elke trap waarin een draai zit, minder op mijn gemak & pas ik extra op mijn tellenlevert een trap met dubbel hoek van 90 graden in onze beperkte plaats meer comfort? Wederom, het grootste gevaar is momenteel het dalen.