Nieuwe tools topic

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Hier is mijn nieuwe F700Z freesmachine, 7,5 pk, digitale hoogteinstelling, aigner anslag, oplegtafel, aandrijver, freeskappen voor pennen te slaan en om bogen te frezen.
Ik had ze nooit in het echt gezien en verwachtte dat ze evengroot ging zijn als mijn Hammer, maar deze is een stuk dikker en zwaarder.

P1000409.jpg

P1000411.jpg
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Dat is een serieuze machine die je hebt staan!

Ik heb zelf een kabelhaspel aangeschaft om straks wat minder vaak te hoeven slepen met stroom als ik moet klussen in mn nieuwe huis.

22-ecr40np25-g.jpg
 

simonklein

Actieve deelnemer
24 jul 2014
175
1
Hier is mijn nieuwe F700Z freesmachine, 7,5 pk, digitale hoogteinstelling, aigner anslag, oplegtafel, aandrijver, freeskappen voor pennen te slaan en om bogen te frezen.
Ik had ze nooit in het echt gezien en verwachtte dat ze evengroot ging zijn als mijn Hammer, maar deze is een stuk dikker en zwaarder.

Hoe werkt dat pennen slaan en bogen frezen? Heb je daar een filmpje van? :cool:
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Hier is mijn nieuwe F700Z freesmachine, 7,5 pk, digitale hoogteinstelling, aigner anslag, oplegtafel, aandrijver, freeskappen voor pennen te slaan en om bogen te frezen.
Ik had ze nooit in het echt gezien en verwachtte dat ze evengroot ging zijn als mijn Hammer, maar deze is een stuk dikker en zwaarder.

Mooie aanschaf Tim ! Gefeliciteerd !!
 

tuoh

Oud hout
Hier is mijn nieuwe F700Z freesmachine, 7,5 pk, digitale hoogteinstelling, aigner anslag, oplegtafel, aandrijver, freeskappen voor pennen te slaan en om bogen te frezen.
Ik had ze nooit in het echt gezien en verwachtte dat ze even groot ging zijn als mijn Hammer, maar deze is een stuk dikker en zwaarder.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, mooie upgrade van freesmachine en aanvoerder. Op mijn laatste werkplek had ik dezelfde machine staan;)

Vind maar één nadeel aan de machine, het standaardblad is te kort, er is relatief weinig oplegplaats voor de freesas, niet altijd evident met langere stukken. Gelukkig heeft Felder zelf de oplossing in huis, gietijzeren verlengtafels.
Had er ineens 2 stuks van bijbesteld:p Er komt dan voor en achteraan een 400mm bij, dat is toch een stuk beter om werken. Niet alle lange stukken gaan ineens onder de aanvoerder, bij invalwerk bijvoorbeeld, dan is een langer steunvlak wel aangenaam werken.

Komt bij dat je de tafels ook kan gebruiken op de andere Feldermachines zoals lintzaag en schaafmachine.

Mvg,

André
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Bij mijn hammer die iets korter is heb ik nooit echt problemen gehad al moet je zoals bij de vandikte bank lange stukken op het einde begeleiden wil je een propere afwerking.
Maar ik frees dan ook gewoonlijk stukken tot 1m50 en uitzonderlijk eens tot iets boven 2m.

Ik begin mij ook terug te herinneren waarom ik deze besteld had (toen ik hem bestelde liep ik nog rond in korte broek met 25 graden buiten),
Bij de hammer moet je de riem verleggen langs de zijkant waardoor een uitvoertafel in de weg zou zitten, en recent ook omdat ik de aigner aanslag gekocht had en die niet paste op de Hammer.

Waar ik van achterover viel was de nieuwe aandrijver, ik verwachtte een vergelijkbaar model in grootte als mijn vorige maar deze is echt een monster in vergelijking. Gelukkig kwam hij gemonteerd want dit had ik er nooit alleen op gekregen. Het zal even wennen zijn, ik was best wel tevreden met de vorige maar bij die moest je de snelheid veranderen door tandwielen te verleggen.
 
A

Athanor

Guest
Wat een prachtige TOP machine!! Proficiat met deze aanwinst!

Fons
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Proficiat Tim! Deed Jim je de groetjes? (Hij leverde dinsdag mijn hammer a3-26, toen hij zei dat hij op donderdag in nabij luik moest zijn ging een belletje rinkelen :eek:)
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Levert Jim persoonlijk bij jouw? Hier is het iedere keer hetzelfde transportbedrijf dat komt, en even later komt Jim dan alles opstellen en uitleggen.
Dit keer zat er een rare stekker bij die mijn elektricien nog nooit gezien had, je kon de draden er gewoon in vastklikken en de ganse stekker klikte dan ook vast zonder schroevendraaier. Ook kan je de fasen gewoon wisselen door met de hand de pennen te draaien, anders is dat altijd een heel gedoe om de machine in de juiste richting te doen draaien en ook ervoor zorgen dat de fase die gebruikt wordt om de motor te remmen en om de hoogte in te stellen niet die is waarop in de zekeringskast de detector van de afzuiging op zit. Anders springt die aan als je de hoogte instelt of blijft die draaien zolang de motor rem werkt.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Levert Jim persoonlijk bij jouw? Hier is het iedere keer hetzelfde transportbedrijf dat komt, en even later komt Jim dan alles opstellen en uitleggen.
Dit keer zat er een rare stekker bij die mijn elektricien nog nooit gezien had, je kon de draden er gewoon in vastklikken en de ganse stekker klikte dan ook vast zonder schroevendraaier. Ook kan je de fasen gewoon wisselen door met de hand de pennen te draaien, anders is dat altijd een heel gedoe om de machine in de juiste richting te doen draaien en ook ervoor zorgen dat de fase die gebruikt wordt om de motor te remmen en om de hoogte in te stellen niet die is waarop in de zekeringskast de detector van de afzuiging op zit. Anders springt die aan als je de hoogte instelt of blijft die draaien zolang de motor rem werkt.

Hij was er 10min voor de vrachtwagen. Tijd voor een babbeltje dus :D
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Hij was er 10min voor de vrachtwagen. Tijd voor een babbeltje dus :D

Ah, bij mij niet. Hij is enkel komen uitleggen bij de laatste levering van paneelzaag, afzuiger en schaafbank. En dit enkele weken na levering toen we de machines aan het plaatsen waren.
Daar was het nodig om te leren omgaan met de machines, maar daarvoor bij de Hammer frees en lintzaag is hij niet hoeven komen. Ik geloof dat hij in de loop van de volgende week langskomt.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Hierbij ook mijn nieuwe aanwinst, de Hammer A3-26. Ik heb dit toestel gekocht dankzij de vele lovende woorden die ik ervan kon lezen, eerst ver boven het budget, maar bon, met een levertermijn van 9 weken na bestelling had ik nog wat tijd om te sparen...
IMG_5635.jpg
IMG_5636.jpg
Mijn kleine tendotools afzuiging kon het niet ophalen bij de eerste proefstukjes, maar na een kleine bewerking met de wipzaag slikt ie alles! (eerst het plastieken rooster verwijderd voor de zuigmond (aan het toestel zelf), ging een stuk beter maar na een paar planken geraakte hij toch opgestopt, dan maar het metalen kruis in de zuigmond ook verwijderd, nu slikt ie alles!!!, wel opletten dat er geen groot stuk in de 'rotor' geraakt nu...)
Ben superblij met de nieuwe aanwinst, werkt supernauwkeurig, de geleider is de max, instelbaar onder hoek, prachtig!! Werkt ook heel stil, ondanks het de uitvoering met de gewone messen is!!!!
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Als ik dan toch een minpunt moet opnoemen... Jammer dat het toestel zonder stekker geleverd wordt. Kan dit wel begrijpen voor toestellen die op 3 fasen moeten werken, maar voor particulier gebruik op gewone netspanning... Het voelde wat alsof Sinterklaas speelgoed bracht zonder de bijhorende batterijen, maar bon, de dag erop was het al opgelost.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.