Nieuwe tools topic

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Zo, Lhoornweg.. Sinterklaas was vrijgevig dit jaar! Ik kan mij inbeelden dat er menige tijd is besteed aan het bekijken/voelen/hanteren van dit alles :D


Voelen!!!

Gelukkig!, ik dacht dat ik de enigste was die nieuw gereedschap moet bekijken met zijn handen.:rolleyes:
Ze zeggen altijd kijken doe je met je ogen maar ik kijk liever met mijn handen om feel voor het object te krijgen.
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
haha, kijken doe je idd met je ogen volgens het gezegde, maar wanneer je figuurlijk blind bent in een wereld van prachtig gereedschap is er maar één manier om te kunnen zien, en dat is door te voelen ;). ik ben idd even bezig geweest bij Baptist, heb niet alles in handen gehad, zelfs een deel online besteld, maar gelukkig geen slechte keuzes gemaakt alles is helemaal naar wens:D
 

PBT

Actieve deelnemer
Gisteren nog een 2e Bosch GSR 10.8v bijgekocht. Ik heb al een Festool PDC, Bosch GDR18v, GSR18v en een GSR 10.8v in de bus, waarvan de 10.8v het meest gebruikt wordt. Om van het constant wisselen van bithouder naar boortje af te zijn (en omdat de accu's van de andere na 3 jaar ver op zijn) heb ik er gisteren bij de Hornbach nog een 2e bijgekocht voor €128 incl. btw. Ik gebruikte tot gisteren mijn Festool CXS ook op locatie, terwijl ik deze eigenlijk voor in de werkplaats wou houden, maar omdat ik die een beetje netjes wil houden gezien de prijs van deze heb ik er een 2e GSR bij gekocht voor op locatie te werken.
 

Traveler

Actieve deelnemer
2 jul 2014
115
0
Na enige tijd weinig woodworking te hebben gedaan, vandaag mijn HBM 12" vlak en vandikte bank aangeschaft. Komt hopelijk aankomende week binnen.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
foto even openen in paint en opslaan als jpg met andere naam als origineel.
En die posten.
Dan is ie wel recht
 
P

Pel

Guest
Zijn kwalitatief top beitels Eric, ik heb ze al vele jaren tot volle tevredenheid, ze hebben een lange standtijd.

Groet Pel.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Zijn kwalitatief top beitels Eric, ik heb ze al vele jaren tot volle tevredenheid, ze hebben een lange standtijd.

Groet Pel.

Ik hoop het Pel, dat ze het net zo goed doen als m'n 45 jaar oude Nooitgedacht beitels.
 

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
209
27
Genk (BE)
Robland vlak- en vandiktebank op de kop kunnen tikken, met langgatboorinrichting. Iemand een idee welk type dit kan zijn, en van welk jaar ongeveer? Dit moet nog volledig terug afgesteld worden vrees ik.
MDbNIBu.jpg

zAIqAE8.jpg

lWoHqwL.jpg

ubsvg8i.jpg
 
P

Pel

Guest
Hij ziet er goed uit zo op het eerste zicht Erik, even gezocht hij lijkt wel veel op de Robland XSD 400 V Schaafbreedte 31 cm schaafhoogte 23 cm? Maar die gegevens zouden er m.i. ergens op moeten staan?

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.