Nieuwe kolomboormachin

Geppetto

Actieve deelnemer
18 mrt 2014
31
0
Dank u voor uw feedback.
5 minuten geleden kocht ik de Bosch PBD40

Ik keek veel reviews op het internet en de feedback op het forum over dit product klonk goed.

Ik werk 99% met hout en ik ben niet professionist,
maar zelfs voor mij, het vorige model had ik van Einhell, was gewoon te slecht.

Het komt morgen, ik kan niet wachten :)

Nogmaals bedankt
Nic
 

Geppetto

Actieve deelnemer
18 mrt 2014
31
0
En hoe bevalt ie?


I love it, maar vergeet niet dat ik kan alleen maar vergelijken met mijn goedkope vorige model,
die nooit geboord waar ik wilde en het bit geschud echt veel
Ik hou ook van de extra funcionalities van de laser, het licht en de digitale diepte-aanslag.


Ik ben blij :)
 

Geddie

Nieuw lid
2 okt 2016
2
0
koopgids.net
Merk je bij de Bosch PDB 40 kolomboormachine dat deze is gemaakt van plastic? Qua hoe stevig/solide deze aanvoelt? Vooral dat wiel maak ik me zorgen om.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Het blijft natuurlijk een hobbyding, alleen die groene kleur is daar al een teken van, en al het plastic natuurlijk.

Een gebruikte professionele tafelboormachine is een beter keuze, een Flott ofzo.
Voorbeeldje: http://www.marktplaats.nl/a/doe-het...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=6


Is het nou echt nodig om een apparraat af te kraken waar iemand zojuist geld in gestopt heeft en daar blij mee is?

Dat bonk roest van Frott ( onaardig klinkt dat hè, net als plastic hobbyding ) is aanzienlijk duurder. Prijs is immers EXCL BTW!!!!
Dan is die bonk roest 400V. Dat heeft niet iedereen op zolder.
De bosch wordt keurig in doos thuis afgeleverd met garantie. ( wel Bosch garantie hè, en daar heb ik héél goed ervaringen mee)
Die schrott moet je maar thuis zien te krijgen, als je niet in Enschede woont is dat enkele uren in de file.

Kortom Gepetto: Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, die hoogstwaarschijnlijk gaat doen wat jij ervan verlangt. Mijn schuur ligt en staat ook vol met groene en blauwe boschen. En nog wat merkloos.
Afhankelijk van het doel waar ik het voor ga gebruiken kies ik de investering. Maar 2e hands......ze doen het niet voor niks weg.
 
P

Pel

Guest
Geppetto, gefeliciteerd met de aankoop van je Bosch PDP 40, ik hoop dat je er veel plezier van hebt, ook ik heb groene Bosch gereedschap en dat voldoet prima.

Groet Pel.
 
Is het nou echt nodig om een apparraat af te kraken waar iemand zojuist geld in gestopt heeft en daar blij mee is?

....

Zozo... duidelijke taal ;)

Ik ben eigenlijk ook eel heel benieuwd naar die Bosch. Lijkt me een prima machientje, tenminste eens een die ook nog wat dieper komt. Heel bijzonder (logisch eigenlijk) hoe de 'hoogteverstelling' van de tafel werkt. De eerste kolomboormachine die je in je werkbank kunt inbouwen ;)
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Is het nou echt nodig om een apparaat af te kraken waar iemand zojuist geld in gestopt heeft en daar blij mee is?

Dat bonk roest van Frott ( onaardig klinkt dat hè, net als plastic hobbyding ) is aanzienlijk duurder. Prijs is immers EXCL BTW!!!!
Dan is die bonk roest 400V. Dat heeft niet iedereen op zolder.
De bosch wordt keurig in doos thuis afgeleverd met garantie. ( wel Bosch garantie hè, en daar heb ik héél goed ervaringen mee)
Die schrott moet je maar thuis zien te krijgen, als je niet in Enschede woont is dat enkele uren in de file.
Met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo ?:confused:
Ik kraak helemaal niks af, de user boven mij vraagt zich af of het stevig en solide is, en hobbyapparaten zoals deze groene Bosch hebben daarin hun beperkingen.

Om dan een boormachine van een Marktplaats advertentie als een bonk roest en schrott te bestempelen slaat nergens op.
Het is maar een voorbeeldje he, er staan wel vaker Flott`s te koop.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo ?:confused:
Ik kraak helemaal niks af, de user boven mij vraagt zich af of het stevig en solide is, en hobbyapparaten zoals deze groene Bosch hebben daarin hun beperkingen.

Om dan een boormachine van een Marktplaats advertentie als een bonk roest en schrott te bestempelen slaat nergens op.
Het is maar een voorbeeldje he, er staan wel vaker Flott`s te koop.

en hobbyapparaten zoals deze groene Bosch hebben daarin hun beperkingen.
klinkt al heel anders dan:
Het blijft natuurlijk een hobbyding, alleen die groene kleur is daar al een teken van, en al het plastic natuurlijk.

En in die context betitelde ik Flott met bijnamen, en dat schreef ik er ook duidelijk bij.
En er zullen best vaker Flott's te koop staan, maar de link die je plaatste is appels met peren vergelijken.
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Bosch machines met een groene kleur zijn voor hobby gebruik, dat geeft Bosch zelf ook aan.
Vandaar dat het een hobbyding is :rolleyes:
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Precies, en wat is TS? Een hobbyïst. En die kan prima uit de voeten met een voor de hobby machine, voor een hobby prijs, wat werkt op 230V.
Hobby-ding is degenererend, en ik blijf erbij: nergens voor nodig.
 

Atmoz

Actieve deelnemer
...maar nu weten we nog steeds niet of het een fantastisch hobbyding is, of dat we beter een roestig tweedehandsje kunnen scoren... ;););)

Als je zéér goede kwaliteit wilt moet je zeker voor dat laatste gaan.
Ik kan best begrijpen dat sommige mensen (hobbyisten) liever die lichte, nieuwe en met garantie erop, Bosch kopen.
Zeker als deze ook nog eens overal goed uit de reviews komt!

Maar ik kan er wel bij vertellen dat een 2e (van mijn part 3e of 4e) hands Flött echt geen miskoop zal zijn. Daar hoef je ook geen garantie bij te hebben :cool: Zo'n kwaliteit zul je niet vaak meer tegenkomen bij een kolomboormachine. Een 2e hands Flött zal het absoluut langer volhouden dan zo'n nieuwe Bosch, véél langer ;)

Ik las ergens "2e hands... Ze doen hem natuurlijk niet voor niets weg" --> das natuurlijk de grootste onzin :p
Ze doen hem heus niet weg omdat hij kapot is, of niet fijn werkt. Er bestaat ook nog zoiets als upgraden....

Ieder zijn ding, en ik ben normaliter ALTIJD pro-Bosch, maar in dit geval kies ik absoluut voor de andere partij!

Grtz,

Atmoz
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
528
48
Groningen
Er zijn al heel wat discussies geweest over kolomboren, als ik uit een van de discussies tuoh (André) mag citeren:
De ietwat grotere machines hebben meestal al een zwaar leven achter de rug, Joost mag weten met welke toleranties je hier af te rekenen krijgt. Dit vond ik een te grote gok.

Ik snap ook niet hoe iemand zo stellig een 2e hands kan aanraden zonder de geschiedenis te kennen. Wellicht omgekocht door verkoper?! :p
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Lol, voordat je hem koopt ga je natuurlijk wel eerst kijken...

Dan kun je toch goed controleren of die nog lekker draait?
Ik zie het probleem niet?!

Denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat je niets 2e (of 3e/4e) hands moet kopen zonder te gaan kijken.
En dat zou al een (goede) reden kunnen zijn om toch nieuw te kopen omdat je geen zin/tijd/etc... hebt om te gaan kijken :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.