Bevallen mij prima. Goed te slijpen en ook een goede standtijd. En, ook heel belangrijk, niet superduur.Hoe bevallen die beitels
De handvaten zijn wat groter dan bij de meeste beitels, maar dat vind ik zelf juist fijn.
Bevallen mij prima. Goed te slijpen en ook een goede standtijd. En, ook heel belangrijk, niet superduur.Hoe bevallen die beitels
Ik heb jaren deze maten gebruikt.Ik vind deze handvaten veel mooier dan van de standaard narex beitels. Je bent niet bang dat je verzameling groeit?
zat wel iets op een van de beitels maar dat was er zo vanaf.Ik heb deze ook. Super fijne beitels. Ik had wel last van de wasachtige beschermlaag die erover zat. Was dat bij jou ook zo?
Ga er nog een latje onder maken.Waarom doe je onder geen latje voor de onderkant beitels met 2 afstandhouders naar de achterwand? Dan kan je je niet meer snijden en hoef je ook geen plastic rommel te printen wat je natuurlijk weer kwijt gaat raken. (Ik wel iig)
Die gereedschapskist komt me erg bekend voor! Toevallig een cursus gedaan bij Heijkers?Ik was daar idd ook bang voor, zowel mezelf snijden / beschadigen van de beitels (ze hangen aan een muur vlak naast de deur), als voor het kwijtraken van de beschermdopjes. Ook ik ken mezelf daarin...
Ik heb dus een beitelblok gemaakt volgens het ontwerp zoals bij veel messenblokken.
Bekijk bijlage 135743
Twee plankjes, in de ene gleuven gemaakt met de grondschaaf en de andere erop gelijmd.
En in de gereedschapskist zit een zelfde beitelblok, ook dieper dan de beitels lang zijn:
Bekijk bijlage 135744
Bij ons is het al jaren een vernislaag. Die slijt , bij de snede wel weg. En eigenlijk wordt de vouw bij ons toch onmiddellijk geslepen, want ze kunnen scherper gemaakt worden dan dat ze geleverd worden. En de rest zal rond het actieve gedeelte wegslijten. We hebben het altijd genegeerdIk heb deze ook. Super fijne beitels. Ik had wel last van de wasachtige beschermlaag die erover zat. Was dat bij jou ook zo?
Jep, 6 of 7 blokken (terwijl er officieel maar 3 zijn)Toevallig een cursus gedaan bij Heijkers?