Multi color pen

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.745
2.601
Gaanderen
Ben bijna een week bezig geweest voor ik deze pen kon gaan maken. Eerst het hout 24 uur in de oven drogen dan 24 uur in het vacuumvat dan minmaal 24 uur in de vloeistof laten zitten. Als laatste van dit recept afbakken in de oven voor een uurtje of 2. Zagen boren en haaks frezen. Alu plaatjes boren. Alles goed schoonmaken ontvetten en dan met superlijm de boel in elkaar zetten. Weer de kopse kanten haaks frezen en dan de boel op de draaibank.
Hier het resultaat. De foto is waardeloos en de kleuren komen helemaal niet uit op deze foto. Post wel een keer een ander.

20221125_153953.jpg
Het hout is spalted maple burl of te wel wortel esdoorn met slaap.
Kleuren van links naar rechts. Zwart, blauw, groen, wijnrood, rood, oranje en hel geel. De laatste 2 kleuren komen ook bij gewoon licht niet goed eruit.
Niet elk hout neemt elke kleur even goed op.
De kleuren heb ik toegevoegd aan een stabilisatiehars (mappa tools) en als kleurstof die can catus juice gebruikt. Ik kan ook niet teveel kleuren tegelijk doen in het vacuumvat. Het spat ook iets en het vat is ook maar 30 liter.
B ij deze een betere foto. In het rood zit een wit vlekje, waarschijnlijk polijstpasta voor het afwerken.
 
Laatst bewerkt:

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.207
569
Lekker actueel, zo'n regenboogpen ;)

Erg mooi gemaakt, petje af voor het vakmanschap, maar naar mijn smaak een beetje te bont.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdP

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.