Moeizaam verstellen zaaghoogte deWalt 7485

Don Versteegh

Nieuw lid
2 sep 2023
4
1
Utrecht
Hallo ik heb veel plezier van mijn DeWalt 7485 waar ik wel erg tegenaanloop is dat de hoogte instellen bijzonder zwaar gaat. Naar beneden is te doen maar omhoog heb je beide handen nodig om hem omhoog te krijgen. Heb zelfs het wiel vergroot voor makkelijkere bediening. Maar koop je geen DeWalt voor toch?
De spindel is schoon machine ism1 1/2 jaar oud.
In manual kom ik er niets over tegen wie geeft me een tip?
Alvast bedankt groeten Don
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Heb je foto's?


Maar zonder gekheid, heb je de draad ook gesmeerd? Zelf gebruik ik ptfe spray. Doe smeert wel, maar plakt niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: michelb_ww

kruim.g

Actieve deelnemer
14 jan 2015
30
35
Mijn DW745 heeft dat soms ook, dan is die te vies van binnen. Ik maak alles dan brandschoon en smeer de geleidepennen en hoogteverstelling met grafietpoeder.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Die laatste, dus.. Ik gebruik WD40 Dry lube. Waarschijnlijk zijn het de glijstangen die stroef lopen. ff op z'n kop zetten, alles goed uitblazen en schoonmaken, komt helemaal goed. Niet meer forceren!
 

rverhag

Actieve deelnemer
2 mrt 2014
102
16
57
Oost Souburg
Ik had eenzelfde probleem met een DW745 tot het moment dat alles heel soepel in de tafel zakte :rolleyes:

Bleek dat de schroefdraad van de hoogte-instelling compleet was weggevreten. Hier heb ik er wat over geschreven.

Kan natuurlijk zijn dat het bij jouw machine inderdaad vuil is, of compleet iets anders, maar mijn ervaring met het omhoog draaien was exact zoals jij beschrijft. Misschien toch even controleren zolang er nog garantie op zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: DDragon80

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.