Ik heb afgelopen week de Record Power schaafmachines kunnen bekijken. Zo op het oog prima machines. De RP PT310 heeft als nadeel dat de rij-inrichting in de richting van de tafels is gemonteerd. Bij de Hammer A3 310 zit die dwars er op en zover ik kan beoordelen is dat handiger. Zeker in kleine ruimtes.
De RP PT107 (schaafbreedte 260) heeft de rij-inrichting wel weer dwars.
Afgezien van bovenstaande viel mij op dat de machines op het spiral block een stukje van elkaar af zitten. Er zijn er minder gemonteerd dan op bijv. een Hammer. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn (er ontstaan echt geen gleufjes). Maar wat zou hiervan het nadeel kunnen zijn?
Ik kan bedenken dat de mesjes, per stuk meer voor de kiezen krijgen als je er minder hebt.
Een voordeel is misschien nog dat de spaanafvoer gemakkelijker gaat?
Nou ja, ik weet het niet. Heeft iemand een opinie of weet er zelfs het fijne van?
De RP PT107 (schaafbreedte 260) heeft de rij-inrichting wel weer dwars.
Afgezien van bovenstaande viel mij op dat de machines op het spiral block een stukje van elkaar af zitten. Er zijn er minder gemonteerd dan op bijv. een Hammer. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn (er ontstaan echt geen gleufjes). Maar wat zou hiervan het nadeel kunnen zijn?
Ik kan bedenken dat de mesjes, per stuk meer voor de kiezen krijgen als je er minder hebt.
Een voordeel is misschien nog dat de spaanafvoer gemakkelijker gaat?
Nou ja, ik weet het niet. Heeft iemand een opinie of weet er zelfs het fijne van?