Lintzaag elektra beckum bas 315

peterl

Actieve deelnemer
21 sep 2013
126
0
Hallo medeforummers
Vandaag heb ik een lintzaag gekocht een elektra beckum bas 315.

Nu ben ik aan het zoeken voor nieuwe zaaglinten maar je hebt zoveel soorten

Als ik het goed heb kunnen er zaaglinten op van 15 mm . Wat adviseren jullie voor wat standaard zaagwerk van eikenhout e.d.

Gr peter
 

Speculaasbrok

Actieve deelnemer
19 dec 2018
125
23
Harkstede
Ligt er natuurlijk volledig aan wat je er mee wilt doen.
Hoe smaller het blad, hoe kleiner je de bochten kunt maken. Voor algemeen werk gebruik ik meestal linten van 10mm. Maar je zou er voor kunnen kiezen om een paar verschillende breedtes en aantal zaagtanden te bestellen. Dan heb je wat op voorraad voor iedere klus. En je merkt vanzelf welke je veel gebruikt en dan bestel je die weer als hij bot is.
 
Laatst bewerkt:

Nolleke

Nieuw lid
16 aug 2020
1
0
Heukelum
Dag Peter, ik heb hetzelfde model lintzaag machine al tientallen jaren en gebruik alle maten zaaglinten. Ook voor metaal en kunststof gebruik ik de lintzaag. Proefondervindelijk leer je vanzelf welk lint het best geschikt is. De 5 mm zaaglint gebruik ik om makkelijk bochten te zagen. Als je heel rustig te werk gaat kan je zelfs vrij dikke voorwerpen in bochten zagen. De geleider iets boven het werkstuk neerlaten, dan zal de zaag het best in lijn blijven. Voor rechte zaagsnede en dikker hout kan je de 15 of 10 mm zaaglint gebruiken. Als je 'houtgeleiders op statief' gebruikt kan je vrij lange planken zagen. Ik wil niet meer zonder lintzaag. Veel plezier er mee.
 

Speculaasbrok

Actieve deelnemer
19 dec 2018
125
23
Harkstede
Trouwens Peter, ik heb voor deze machine een verbeterde geleiding gekocht. Is even een investering maar ik vind het een absolute meerwaarde. Makkelijker in te stellen en het zijn standaard lagers, dus ook makkelijk te vervangen. Dit met het opnieuw uitbalanceren van de wielen en een nieuw snaartje liep “Bas” weer als een zonnetje. Zaagt erg zuiver.
 

peterl

Actieve deelnemer
21 sep 2013
126
0
Bedankt voor de reacties

Daar kan ik wat mee
Waar kan ik de onderdelen kopen op de site van kruis kan ik het niet vind. Ik heb contact gehad met kruis en zij gaan de tekening op vragen bij metabo.

Waar koop je goede zaaglinten .?


Die verbeterde geleiding heb je daar gegevens van dat klinkt wel interessant nu zit er boven het blad lagers aan de onderzijde 1 lager en links en rechts hoort een stift te zitten.

En de langs geleider zit er niet bij dat is toch wel prettig.

Alvast hartelijk bedankt
Groeten peter
 

peterl

Actieve deelnemer
21 sep 2013
126
0
Even een correctie haha de langsgeleider zit er niet bij dus daar wil ik nog een nieuwe voor kopen🤣🤣
 

Speculaasbrok

Actieve deelnemer
19 dec 2018
125
23
Harkstede

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.