Sebasel

Actieve deelnemer
5 jan 2013
66
38
42
Voerendaal
Ik heb enkele projectjes afgemaakt de laatste tijd. Die best leuk zijn om te delen. Al zeg ik het zelf 🥸

1. Timmerkistje voor de scouting.
Was gevraagd om op de scouting met 11-jarigen een kistje te maken. Zelf ook eentje gemaakt als voorbeeld en om tijdsindicatie te hebben. We hadden 2 uur de tijd. En de meesten is het gelukt om de bak af te krijgen. Voor velen was het de eerste keer meten, schroeven én zagen. (Voor)boren deden de leiding en ik. Kids vonden het geweldig om iets te maken met hun handen. Binnenkort gaan we alle kistjes afmaken. Nu al zin in hun enthousiasme.


IMG_8193.jpeg

2. Persoonlijk naambordje voor housewarming.
Eerste keer houtsnijden in Lindehout (paar jaar terug boom omgevallen in de straat en paar stukken laten drogen). Wat een genot om in te snijden! Had online gezien van kleuren met inkt in alcohol. Heb in beetjes 70% alcohol (van Ziekenhuis) telkens een kleurtje inkt gedaan. En met spons aangebracht. Ben best tevreden met resultaat. Vervolgens met goedkope action vernis bespoten. En daarna met meesterlak van de Hornbach paar keer afgelakt. Ik heb buiten olie en was weinig ervaring met afwerking. Erg tevreden mee.
PS Brieffies is geen grappige naam voor boven de brievenbus, maar zo heten ze echt.

IMG_8806.jpeg


IMG_9067.jpeg
IMG_9070.jpeg
3. Handbijltje van de opa.
Was van de opa van mijn vrouw en schoonbroer. Kop was best misvormd. Een smid heeft de kop rechtgeslagen en opnieuw gehard. Ik heb snijvlak rechter gevijld, smaller/spitser gemaakt en vlijmscherp geslepen. Leren hoesje gemaakt en leren riempje. En tekst ingebrand in nieuwe steel. Voor de volledigheid ook een foto van de ‘sjup’ van de opa met nieuwe steel die ik paar maanden geleden voor mijn schoonvader had gemaakt.
Iedereen heeft zo wat eigen gereedschap van de opa als herinnering.

IMG_9080.jpegIMG_7142.jpeg
 

Bijlagen

  • IMG_8193.jpeg
    IMG_8193.jpeg
    165,9 KB · Weergaven: 1
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.