Ik heb jaren terug een vvd gehad van Axminster. Type weet ik niet meer, maar ik was er erg over te spreken, was een solide ding.
Gezien de extra's is de prijs niet slecht, maar zeker niet goedkoop. Mocht het Trigger alleen om de vlak/vndiktebank gaan, dan is dit met wat geluk een HM1 of HM2 te vinden voor de helft van jouw vraagprijs. Voor €700 kun je een EB, Kity, Incra of Metabo vinden en dan nog geld overhouden ook. Een Mafell/Bosch met 260 mm messen past ook in dat budget (als je ze kunt vinden).Alles heeft zijn prijs natuurlijk, maar voor een beginnende enthousiasteling vind ik het gedane aanbod voor die prijs toch een heel mooie instap mogelijkheid. Duurder en beter kan vervolgens altijd nog.
Ik heb al aangegeven dat je met die zware balken die je nu al bewerkt meer inde richting van
Lurem, Robland en ook bijv. Royek moet denken. Dan natuurlijk gebruikt. Als je het budget al zo aan het oprekken bent komt een volledige Robland X31 ook binnen bereik. Dan krijg je heel veel functionaliteit er bij zoals zaagmachine met roltafel, spilfrees en langgatboor
Ik heb met tevredenheid jaren met die machine gewerkt.
Fons
Tuurlijk, en als ik het nóg iets verder oprek kan ik in plaats van een 5-in-1 gewoon vijf aparte machines neerzetten!
Nu ik erover nadenk, misschien moet ik de werkplaats dan ook maar wat oprekken. 11 bij 6 meter is natuurlijk schandelijk klein . Ik zal ook gelijk een Mercedes Vito voor de deur zetten in plaats van die Dacia, want alles moet natuurlijk wel binnen proporties blijven.
Ik blijf bij mijn budget. 1300 vind ik de max, met heel veel overtuiging en een geweldige deal misschien 1400, maar dan houdt het voor mij echt op. Of ik moet ineens mijn hele voorraad verkopen, dan is het een ander verhaal.
Ik zie al bijna een Hammer in de sterren....Ok, ik had het er net met mijn vrouw over, en zij is van mening dat ik te streng ben. Ze is van mening dat het budget misschien wel iets omhoog moet. Zeg 1800 maximaal. Maar dan moet het ook wel echt een wondermachine zijn bij wijze van spreken, waar ik de komende 10 jaar weinig gezeik meer hoef te verwachten, gewoon alleen onderhoud.
Een jonge tweedehands Hammer is met €1800 haalbaar. Deze komen niet heel vaak te koop en zijn meestal heel snel weg. Dus goed opletten en geduld hebben! Ik zou dat eerder aanraden dan een iets oudere duurdere machine uit een hogere professionele klasse.
Een SCM FS 30 kan ook. Maar die worden nog minder aangeboden. In Nederland zijn ze nieuw veel duurder dan in Duitsland en dat betekent dat je ze in Nederland niet/moeilijk kunt vinden binnen budget. In Duitsland is dat iets gemakkelijker.
Dank, dan ga ik daar eens even goed speuren. Vandaag toonde marktplaats mij in mijn feed een Felder (die zwaar buiten budget valt, zo leerde ik) maar de man heeft nog wel deze SCM staan:
≥ Vlak en vandiktebank scm - Gereedschap | Overige machines - Marktplaats.nl
Zeer nette en goed draaiende vlak en vandiktebank merk scm 35 cm breed met reserve messen 380v. Voor info graag mailen prijs excl btwwww.marktplaats.nl
hij geeft echter aan dat hij die niet voor minder dan 2200 (dat is dan inclusief btw) wil wegdoen.
Hij heeft hem niet gecontroleerd, geeft er geen garantie op, heeft hem bij een particulier opgekocht maar heeft de machine zien draaien en vind dat hij 'goed klinkt'.
Ik heb zelf uiteraard een stuk minder ervaring met zware machines zoals dit maar ik vind dat toch een vreemde manier van naar de zaken kijken .
Heb ik een paar jaar gebruikt, veel plezier van gehad!Ik vind deze op machine seeker:
vlak vandiktebank 26cm jaar 2019 jet - Prijs: 1.650 EUR - Aangeboden machines op Machineseeker
vlak vandiktebank 26cm jaar 2019 jet – Bouwjaar 2019 – Zustand: Tentoonstellingsmachine - Prijs: 1.650 EUR - Aangeboden machines op Machineseekerwww.machineseeker.nl
verder krijg ik heel veel niet-relevante resultaten, wellicht zoek ik nog niet op de juiste manier.
Ik heb deze aanbieder een berichtje gestuurd in ieder geval.
... Ik heb de aanbieder zojuist gesproken, blijkt om Mibo Machines te gaan, die ik eerder ook sprak.
Hij is bereid mij de machine te verkopen voor 1600 euro, contant. Er zit waarschijnlijk zelfs nog garantie op via de importeur, geeft hij aan.
Ik krijg hier wel een heel goed gevoel bij. De machine is vrijwel nieuw en zwaar genoeg voor mijn bedoelde werk.
Hopelijk gaan jullie nu niet met allemaal slecht nieuws komen over dit merk/dit aanbod? .
Heb ik een paar jaar gebruikt, veel plezier van gehad!