Kettingfrezen, Verstek stans, draaibank

Mohr4Me

Actieve deelnemer
2 mei 2020
59
5
Een kennis is een loods van een timmermand aan het uitruimen (schoonvader, ernstig ziek, plotseling gestopt) en een aantal zaken krijgt hij niet verkocht. Wellicht is er hier interesse voor.

Ik heb gezien:
- Een verstek stans: merk PW de Vries 200
- 3 Kettingfrezen: Merken Fezer en Festo: 250 per stuk
- Draaibank (helaas geen foto van, kan ik maken, dan zal ik ook een prijs vermelden)
- Buizenstelsel voor afzuiging 200,- zelf demonteren.

Ik heb zelf weinig verstand van deze zaken. Als er specifieke vragen zijn laat het weten dan geef ik het door. De spullen staan in de omgeving van Nijmegen. De prijzen vind ik heel moeilijk. Omdat het wel verplicht is hier heb ik een poging gedaan maar beschouw deze als een richtprijs en laat het me weten als je vind dat het niet realistisch is (mag per PM). Ook een bod per PM is mogelijk. Gezien ze anders als oud ijzer verkocht zullen worden kan je het daarop richten.

Ik heb verder geen financieel belang bij deze verkoop (sterker nog, ik wil zelf een aantal zaken tegen oud ijzer prijs overnemen ;-))
 

Bijlagen

  • tempImageYAHgUv.png
    tempImageYAHgUv.png
    750,4 KB · Weergaven: 222
  • tempImagefD0o1b.png
    tempImagefD0o1b.png
    516 KB · Weergaven: 208
  • tempImageGqtSlT.png
    tempImageGqtSlT.png
    568,8 KB · Weergaven: 197
  • tempImagessJr3o.png
    tempImagessJr3o.png
    992,8 KB · Weergaven: 194
  • tempImageazvHe4.png
    tempImageazvHe4.png
    617,5 KB · Weergaven: 193
  • tempImageFCaUlv.png
    tempImageFCaUlv.png
    606,8 KB · Weergaven: 184
  • tempImageW6hlEW.png
    tempImageW6hlEW.png
    741,6 KB · Weergaven: 172
  • tempImagemFfSzC.png
    tempImagemFfSzC.png
    768 KB · Weergaven: 170
  • tempImage3V03Jt.png
    tempImage3V03Jt.png
    870,1 KB · Weergaven: 171
  • tempImagePsmKi4.png
    tempImagePsmKi4.png
    1,1 MB · Weergaven: 201
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sebasel

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.240
655
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Zelfs zonder foto kun je wellicht de draaibank wat meer beschrijven - hout/metaal? Merk, type? Er zit een enorm verschil tussen zeg een hydraulische Hapfo kopieerdraaibank, een Locatelli kwastensteeltjesautomaat, een grote gietijzeren handdraaibank of een HBM, om maar eens wat te noemen.
 

Mohr4Me

Actieve deelnemer
2 mei 2020
59
5
Ik heb de PM's beantwoord.

Ik zal de relevante vragen hier (zoals de diameters van de buizen, de werking van de machines en of het krachtstroom is of niet) ook beantwoorden. Dit wordt pas volgend weekend ergens.

De openingspost mbt de prijs van de buizen is aangepast. Ik heb daarin iets verkeerd begrepen/ verkeerde aanname gemaakt. Excuses daarvoor. Ik merk dat er nog wat emoties meespelen bij de kennissen/ vrienden waardoor het wat lastiger gaat. Hierbij is het nog wel van toepassing dat je altijd een bod kan doen per PM. (Uiteindelijk zal het toch wegmoeten en dan is een (in zijn ogen) een te lage prijs altijd meer dan niks).
 

Mohr4Me

Actieve deelnemer
2 mei 2020
59
5
Zelfs zonder foto kun je wellicht de draaibank wat meer beschrijven - hout/metaal? Merk, type? Er zit een enorm verschil tussen zeg een hydraulische Hapfo kopieerdraaibank, een Locatelli kwastensteeltjesautomaat, een grote gietijzeren handdraaibank of een HBM, om maar eens wat te noemen.
Ik heb er niet goed genoeg voor gekeken om hier antwoord op te geven. Ik zal volgend weekend hier op terugkomen.
 

Mohr4Me

Actieve deelnemer
2 mei 2020
59
5
Ik ben zaterdag naar de loods gegaan om daar te helpen. Het is daar nog steeds een grote bende maar ik heb wel wat antwoorden op vragen.

Het buizenstelsel heb ik zo goed als het kon gemeten. Maar de buizen hangen nog dus het is ook wat gokken. Het lijkt me een combinatie van 100, 120 en nog grotere te zijn, op het plafond, 200? Plekken op de grond waar je stof in kan vegen. Ook nog verschillende flexibele buizen, overgangen en splitsingen.
@Marijn heeft als eerste gereageerd en dus voorrang.

@48rmc
De kettingfrezen zijn krachtstroom. Eentje heeft geen snoer meer dus daar kan je vast een gewone stekker op plaatsen ;-) ik zou niet weten wat er verkeerd aan kan gaan...

@hoalt
Ik heb een kast gevonden met onderdelen voor de kettingfrezen. Alleen ben ik vergeten een foto te maken. (en zelf heb ik er geen verstand van. Ik ben daar zaterdag weer en zal er alsnog een foto van maken. Tenzij je zelf langs wilt komen om te kijken

Ik heb foto's van de draaibank gemaakt.Het gaat om een draaibank voor hout; Emco DB-5. Ik zet er even een prijs op van 250,-. Is dit geen goede prijs laat het me weten.

Ik heb ook nog een klein draaibankje gezien wat onderdeel lijkt te zijn van een combimachineb? (waar je met aandrijf riemen van de motor hem aanvoert. En een machine waar ik nog niet bij kon en nog niet wist wat het was. Het lijkt me een zaagtafel met roltafel? Misschien iemand die meer ziet/ iets herkend?

Over de prijzen herhaal ik nog maar eens dat ze over enkele weken naar het oud ijzer gaan. Zelf ophalen voor een vergelijkbare prijs zodat een liefhebben er nog iets aan heeft zal dan de voorkeur hebben. Laat dat dan weten via PM!

P.s. moet nu gaan maar zal later de pm nog persoonlijk iets laten weten
 

Bijlagen

  • tempImageDelIck.png
    tempImageDelIck.png
    218 KB · Weergaven: 78
  • tempImagettyWcL.png
    tempImagettyWcL.png
    307,4 KB · Weergaven: 60
  • tempImage5oYceg.png
    tempImage5oYceg.png
    298,3 KB · Weergaven: 56
  • tempImageZ0b6ex.png
    tempImageZ0b6ex.png
    329,4 KB · Weergaven: 64
  • tempImagellDlsA.png
    tempImagellDlsA.png
    364,4 KB · Weergaven: 70
  • tempImagevu92nG.png
    tempImagevu92nG.png
    309,9 KB · Weergaven: 70
  • tempImageMJ59iX.png
    tempImageMJ59iX.png
    442,1 KB · Weergaven: 67
  • tempImageQUsLEq.png
    tempImageQUsLEq.png
    415,6 KB · Weergaven: 69
  • tempImage4g40pF.png
    tempImage4g40pF.png
    425,1 KB · Weergaven: 71
  • tempImagempYZAR.png
    tempImagempYZAR.png
    443,4 KB · Weergaven: 77

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
368
159
Eindhoven
Bedankt voor de update, ik heb je pm gestuurd en neem graag de buizen/hulpstukken voor de afzuiging over.
 

Mohr4Me

Actieve deelnemer
2 mei 2020
59
5
@hoalt
Hierbij een foto van de aanwezige onderdelen van de ketting frezen.
 

Bijlagen

  • 61def506-e39a-4bc5-9816-45651095da31.JPG
    61def506-e39a-4bc5-9816-45651095da31.JPG
    73,2 KB · Weergaven: 24
  • fd72073f-c7a3-442c-84c6-0decb3abb063.JPG
    fd72073f-c7a3-442c-84c6-0decb3abb063.JPG
    71,1 KB · Weergaven: 23

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.