Paul Sellers met z'n kerststerren heeft me inspiratie gegeven om iets soortgelijks te gaan maken. Dan begin je met geschikt hout uit te zoeken. Het meest exotische hout dat ik tot dusverre gebruikt heb is poplar en douglas. Dus werd het tijd dat ik me ging uitleven op wat mooiers. Dus op naar de Woodcraft om een paar blokken contrasterend hout te kopen. Van die blokken kan je dan plakjes af zagen en zo verder gaan. In de rekken van m'n hofleverancier vond ik echter kant en klare stroken van de juiste dikte en afwerking. De maten waren 3 x 77 x 610 en rondom glad geschaafd. Voor rond de $10 per strook kon ik gelijk aan de slag. De houtsoorten zijn: curly maple, walnut, yellowheart en bloodwood. Al zou m'n leven er van afhangen, ik zou de houtsoorten niet kunnen benoemen laat staan dat ik de Nederlandse namen weet. Nou ja, eentje dan want dat is een makkie. Walnut is noten en dat zou ik wel gegokt hebben.
Ik ga sterren maken maar met een twist. We wonen naast Bethlehem en dat is de Kerstmisstad van Amerika. En het beeldmerk van Bethlehem is dan ook een ster maar geen gewone, het is een Moravian Star. Ik ga aan het tekenen voor een ontwerp en dan wil ik er massaproductie op los laten. Dan maak ik malletjes om de serie netjes af te werken en samen te lijmen.
Ik ga sterren maken maar met een twist. We wonen naast Bethlehem en dat is de Kerstmisstad van Amerika. En het beeldmerk van Bethlehem is dan ook een ster maar geen gewone, het is een Moravian Star. Ik ga aan het tekenen voor een ontwerp en dan wil ik er massaproductie op los laten. Dan maak ik malletjes om de serie netjes af te werken en samen te lijmen.