Kast voor frezen

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Prachtig filmpje Thimothy! En ... een droom van een machinepark! Leuk te zien hoe "eenvoudig" alles lijkt. Het lijkt kinderspel. Echt een pro aan het werk. Wel grappig om te zien hoe vlot bvb het schaven gaat... ik doe er uren over om op mijn klein schaafbankje in mijn garage enkele planken op dikte te schaven, bij jou lijkt het allemaal kinderspel. Het lijkt van -wat doe ik vandaag op een vrije avond, bwa... effe kastje maken- :cool:, zo gefikst.

Heel mooi gemaakt!
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Wat ik me nog afvroeg Tim: wat is het doel van de "Homemade trim jig" ??

Als ik het goed zie, dan maak je gebruik van een kantenfrees met kogellager. Toch verwijder je de zool van je bovenfrees ervoor en plaatst dan deze jig. Is dat voor het soepeler glijden van je freesmachine over het oppervlak, of... ???
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Wat ik me nog afvroeg Tim: wat is het doel van de "Homemade trim jig" ??

Als ik het goed zie, dan maak je gebruik van een kantenfrees met kogellager. Toch verwijder je de zool van je bovenfrees ervoor en plaatst dan deze jig. Is dat voor het soepeler glijden van je freesmachine over het oppervlak, of... ???

Ik moet dat gebruiken omdat de gelijmde kanten iets uitsteken voordat je ze afkant, je zou die dan beschadigen met een platte doorlopende zool.
Deze zool bedekt enkel het deel achter de frees en rust zo op de vlakke kant van de plaat, zo is er ruimte voor het uitstekende deel van de kanten.

Hier is een schets van het principe:

edge trim jig.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.