kapotte laser (S30 Pro Max)

JanvE

Nieuw lid
28 mrt 2024
4
0
Nederland
Op verzoek een aantal beelden.
Ik gebruik alleen GRBL. Ook een keer GRBL-LPC geprobeerd maar met hetzelfde resultaat.
 

Bijlagen

  • IMG_2886.JPG
    IMG_2886.JPG
    36 KB · Weergaven: 20
  • IMG_2887.JPG
    IMG_2887.JPG
    40,9 KB · Weergaven: 18
  • IMG_2893.JPG
    IMG_2893.JPG
    51,5 KB · Weergaven: 17
  • IMG_2908.JPG
    IMG_2908.JPG
    77,6 KB · Weergaven: 19

JanvE

Nieuw lid
28 mrt 2024
4
0
Nederland
Er bestaat onder lightburn de mogelijkheid om de laser op constant wattage te laten werken. Dus niet minder laten worden als de laserkop snelheid mindert. Ook dat doet niets en is eigenlijk specifiek bedoeld voor snijden en niet voor graveren.
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
308
Rosmalen
Ik graveer hooguit wat tekst op de mallen die ik maak, en wat lijnen om ze goed uit te plaatsen, maar ik heb nooit gezien dat ie op die manier lijnen "vergeet".

Beweegt de gantry wel over die gebieden en gaat de laser gewoon niet aan, of zitten ze niet in de G-Code?
Als ze niet in de code zitten, dan is het de software, anders de verbinding naar de laser. En idd. cable management is tricky bij zo'n snijder, ik heb nu de Y-as extensie en dan is het helemaal opletten geblazen.
 

JanvE

Nieuw lid
28 mrt 2024
4
0
Nederland
Dag LFlab, bedankt voor je reactie.
Ondertussen heb ik bij de leverancier een zogeheten dispute geopend. Naar aanleiding daarvan heb ik enkele Lightburn bestanden toegestuurd gekregen. Van het gebruik van die bestanden moest ik een video maken en terugsturen. Daar heb ik nog niets op gehoord.
Verder begin ik te denken dat het materiaal er ook iets mee te maken heeft. Het gaat vooral fout tijdens het laseren van museumkarton en veel minder bij gebruik van Bristolkarton, witbeplakt grijsboard of zelfs Corn Flakesdozen. De laser heeft een maximumoutput (mooi nederlands woord) van 20W. Om een fijne lijn te maken zet ik de laser op ca. 10% tot 15% om zodoende maar één laserdiode te gebruiken maar dit lijkt ook van invloed op het resultaat.
De beschermlens maak ik nu bij ieder gebruik eerst schoon en tijdens langdurig gebruik zelfs tussendoor.
Enfin, zelf heb ik het idee er veel aan gedaan te hebben.
p.s. @ Bertocello, heeft de foto geholpen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.