Je hobby in vakantie tijd........

Tijdens onze vakanties is er altijd een moment waar ik wat kan houtsnijden. Vroeg terug van een wandeling of na het eten voor de tent. Vroeger nam ik altijd mijn kistje met houtsnijmessen en gutsjes mee maar tegen woordig beperk ik met tot mijn gekregen flexcut zakmes. Ik weet het is niet het zelfde als de echt messen en gutsen .....maar toch. Je moet er aan wennen, veel mee snijden en leren hoe te hanteren.
Tijdens de vele wandelingen berg op en af kom ik altijd wel een stuk hout tegen wat ik dan op raap en de rest van de dag met me mee zeul. En ja, dat zijn dan niet echt boom stammen maar meestal apart gevormde stukken hout. Op de foto drie stukken hout, gevonden tijdens een prachtige wandeling rond drie meren, 1 stuk ben ik mee begonnen ( lijkt een vogelbekdier te worden maar .... ) het is hetzelfde hout als wat er boven ligt. Stukken wortel van den waar al jaren duizenden voeten overheen zijn gelopen en die door erosie los raken van de paden.
IMG_20230829_175316_HDR.jpg

Zo kan ik ook tijdens onze vakanties mijn hobby een plaatsje geven. Heerlijk.

Gr Edwin .
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Ik doe niets met houtsnijden, maar ik kan mooi gevormde stukken hout ook nooit laten liggen. Hout uit beken of de zee, wat dan helemaal geschuurd is door het zand, zodat de zachtere stukken zijn weggesleten en de hardere afgerond. De natuur maakt vaak prachtige vormen.
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.