Japans tafeltje met boekenplank

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
274
152
Leiden
Van mijn vriendin heb ik een leuk boekje gekregen waar twee van mijn fascinaties samenkomen, Japan en houtbewerking.
IMG20240305111341.jpg
Na niet al te lange tijd hadden we een leuk projectje uitgezocht: IMG20240305111358.jpg
Hier staat bij dat het 3,5 uur werk is... Spoiler: dat heb ik bij lange na niet gehaald 😅
Dus aan de slag gegaan, met wat ander hout, want dat past beter bij de rest van de inrichting. Dus aan de slag gegaan en in Ter Aard wat eiken en triplex gehaald. Dan besef je je meteen dat het niet een goedkoop projectje wordt. 🤐🫣
Dus aan de slag. Gelukkig wel makkelijk dat alle maten bekend zijn:
IMG20240305111404.jpg
Dus aan de slag, het lastigst leken mij de pootjes, dus die eerst. Gelukkig had ik nog een dik stuk eiken liggen van een oud project dus ik hoefde niet eerst te verlijmen.
Met wat malletjes voor de zaagtafel en lintzaag ging het best.
IMG20240211110428.jpgIMG20240211114953.jpgIMG20240211120126.jpg
Daarna door met de zijkanten, die hadden wat gekke hoeken, maar met wat rechte planken en de kopieerfrees lukte dat ook wel. Aangezien 1 lijmklem een keer los kwam (goedkope zooi. Meteen allemaal weggemieterd) moest er 1 over gedaan worden.
IMG20240211125430.jpg
Toen de planken even schaven en op maat maken, dat was niet zo spannend en dan maar schilderen in mijn kleine rommelhok je 😆
IMG20240222150255.jpg
En het eindresultaat mag er best wezen vind ik, de kleine zag ook gelijk opties 😂
IMG20240224130118.jpg
IMG20240224132618.jpg
Ik ben lekker aan het knutselen geweest, prima projectje, het resultaat vind ik ook mooi geworden.
 

Jurriaan9

Ik word niet gehinderd door te veel aan kennis;-)
29 mei 2019
212
69
Nog even een foto van het tafeltjewat hij vervangt, helaas heb ik na 8 jaar de strijd verloren en gaat deze verder leven in een koffiehoekje van een motorzaak.
Bekijk bijlage 141844
Gelijk hebben de andere huisgenoten 😇

Goed van de kleine om direct even te testen hoe multifunctioneel het is. Het vorige tafeltje schoot daarin ook te kort 😉

Goed idee ook, een degelijke tafeltje zit ik nu te denken. Bieb boeken zwerven bij mij door het huis. Op deze manier kan dat ondervangen worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Trip

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
274
152
Leiden
Wat een leuk boekenkasttafeltje! Mooi gemaakt ook!
Dankjewel, zelf ook erg blij mee.

Gelijk hebben de andere huisgenoten 😇

Goed van de kleine om direct even te testen hoe multifunctioneel het is. Het vorige tafeltje schoot daarin ook te kort 😉

Goed idee ook, een degelijke tafeltje zit ik nu te denken. Bieb boeken zwerven bij mij door het huis. Op deze manier kan dat ondervangen worden.
Ik moet zeggen dat ik hem erg praktisch vind, zelfs de kids ruimen nu soms de boeken op ;)
 

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
274
152
Leiden
Heb het boek ook gekocht. Interessant vond ik ook de origine - een soort Enzo Mari op zijn Japans.
Die moest ik even googlen. Inderdaad een beetje hetzelfde idee qua ontwerpen. Deze zijn vrij gemakkelijk wel wat eleganter te maken. Zoals ik heb gedaan met het lakken van de zijkanten in combinatie met het eik.
De buitenstoeltjes staan ook nog op de lijst met klusjes.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.