"In-Line Air Blow Gun" - wie weet zoiets hier te vinden?

sibejan

Actieve deelnemer
23 apr 2017
89
26
Ljouwert
In een youtube filmpje kwam ik een - mijns inziens superhandige - tooltje tegen voor je compressor: een "In-Line Air Blow Gun" die je standaard aan je slang hebt zitten, zodat je altijd even wat kunt blazen, ook als je een täcker o.i.d. er aan hebt zitten.

Op Amazon vind ik een aantal te koop, zoals deze, maar dan slechts in de USA afdeling, niet de .nl. En op één of andere manier lukt het me niet om 't daar te bestellen, ik krijg m'n credit-card niet gelinked. Heeft iemand tips voor verkoop in de EU? Of heeft iemand zo'n ding ter overname?

Schermafbeelding 2024-03-01 om 21.40.12.png
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
904
761
Nootdorp
probeer eens in een duikwinkel. Als sportduiker had ik er een aan mijn fles hangen. Inmiddels 20 jaar geleden.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Volgens mij is een losse slang met een blaaspistooltje handiger. Wil je zo'n ding los tussen je slang zetten? Zo'n blok met uitsteeksels in je slang blijft overal haken.
 

RVester

Actieve deelnemer
11 nov 2022
121
32
Delft
Sommige (afwerk)tackers hebben blaaspistooltje ingebouwd, maar ik heb dat nooit echt gebruikt omdat het gewoon niet heel handig werkt. Sowieso is schoonblazen alleen vuil verplaatsen, en altijd oppassen geblazen want er vliegt zo iets in je oog.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ik heb er zelf een ingebouwd.
Hij zit recht onder mijn neus.
(het is mijn mond :) )

grapje natuurlijk.
Vraag.
Waarom zou je iets (wat?) weg willen blazen tijdens het tackeren?
 

sibejan

Actieve deelnemer
23 apr 2017
89
26
Ljouwert
@3dmazter, @RVester en @chevy66 - m'n compressor gebruik ik vnl. om te täcken en om mezelf of iets anders schoon te blazen; de nadelen daarvan ken ik. Hinder van een extra blokje verwacht ik niet (maar de tijd zal het leren).
Ik heb de spuit op hoogte hangen aan een haspel, nu standaard met een lang blaaspistool waar ik m'n hoofd soms tegenaanstoot, het korte pistool zit bij m'n mobiele compressor in.

Het lijkt me gewoon handig zo'n klein blazertje standaard aangesloten, en niets te hoeven ontkoppelen als ik de täcker aansluit.

('t schijnt dat die in-line dingetjes een 2e functie als overdrukventiel hebben, een verplichting in de USA, - zo begreep ik)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Dat is een los luchtpistooltje, dat je aan de slang kan zetten die normaal naar je jacket gaat. Dus of spuitje, of jacket.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Ja, maar deze moet ook uit de vs komen. Hij wil er een in de eu kopen, zodat de verzendkosten niet hoger zijn dan de prijs van het product.
 

sibejan

Actieve deelnemer
23 apr 2017
89
26
Ljouwert
Dank voor het meedenken, @FredR en @bobmartin!
De laatste opties zijn de goede, had ik nog niet gevonden, maar wel erg duur.

De USA versie op Amazon is $14-18+$10-12 porto, dus +/-€27. Da’s nog akkoord, maar meer dan €35 vind ik wat overdreven (in feite vind ik €15 realistisch voor zo’n gadget)
Reden dat ik niet op Amazon koop is omdat de creditcard niet wil, somehow. (En dat ik hoop dat iemand me toevallig een lokalere betaalbare optie tipt).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.