HX 260

vandenmc

Nieuw lid
10 dec 2023
4
0
waanrode
de topie zit vast op mijn robland , is echter nooit gebruikt geweest , de rem komt niet los ook niet in de schakelstand waarbij hij zou moeten ontkoppelen , kan ik die rem afkoppelen en hoe bouw ik die motor uit .. of andere nuttige tips zijn altijd welkom ..
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Je kan bij die machine toch kiezen uit 3 toerentallen? Dan zit er ergens een mogelijkheid om bij de poelies te komen. De motor is toch elektrisch geremd?
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.787
933
Leeuwarden
ik heb op mijn voormalige Robland (LX31)ook een storing gehad op de rem van de freesmotor. De monteur heeft indertijd de elektrische rem gedemonteerd. daarna kon ik zo nodig met de frees werken, maar in ongeremde situatie.....

Fons
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Blijkbaar een motor met een rempakket. Je kan volgens de gebruiksaanwijzing van robland de rem stellen met een inbussleutel. Of het probleem mechanisch of elektrisch is, is zonder kristallen bol hier vandaan niet vast te stellen. Als het probleem in het rempakket zit, kan je over het algemeen een vervangend deel bij de motorfabrikant bestellen.
 

vandenmc

Nieuw lid
10 dec 2023
4
0
waanrode
Blijkbaar een motor met een rempakket. Je kan volgens de gebruiksaanwijzing van robland de rem stellen met een inbussleutel. Of het probleem mechanisch of elektrisch is, is zonder kristallen bol hier vandaan niet vast te stellen. Als het probleem in het rempakket zit, kan je over het algemeen een vervangend deel bij de motorfabrikant bestellen.
 

vandenmc

Nieuw lid
10 dec 2023
4
0
waanrode
bedankt voor de antwoordjes al , de motor heeft maar 1 snelheid , met een inbussleutel kan ik de riem aanspannen maar van de rem vind ik nergens iets terug in een handleiding , zou ook niet weten hoe eraan te beginnen om aan de motor te geraken , zijpaneel demoteren is al een grote opgave met de zaagslede erop ...
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Gaat het lampje op je bedieningspaneel branden als je de keuzeschakelaar op rem los zet? Het is een enkelfase 220 uitvoering?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
En als het lampje brand, kan je dan de rem niet los breken met een grote sleutel op de frees as?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.