In de aanloop naar de kerstdagen heb ik als laatste cadeau een treintje gemaakt voor mijn jongste kleinzoon. Het is van restjes esdoorn en teak. De tijd begon te dringen, daardoor heb ik van het maakproces maar één foto, het draaien van de teak wieltjes:
Het resultaat:
De ronde onderdelen zijn gedraaid, behalve de "boomstammen" op de eerste wagon, die zijn gefreesd met een afrondfreesje. De koppelingen en staanders op de eerste wagon zijn van 6mm beukenhouten deuvels, die ik nog had liggen. Het was een heel gepriegel, vooral die koppelingen. Nog wat detailfoto's:
Alles voor het goede doel, de kleinzoon was er gek mee (de trein moest s 'avonds mee in bed...):
Tot zover mijn maaksels voor onder de kerstboom, groet, bri
Het resultaat:
De ronde onderdelen zijn gedraaid, behalve de "boomstammen" op de eerste wagon, die zijn gefreesd met een afrondfreesje. De koppelingen en staanders op de eerste wagon zijn van 6mm beukenhouten deuvels, die ik nog had liggen. Het was een heel gepriegel, vooral die koppelingen. Nog wat detailfoto's:
Alles voor het goede doel, de kleinzoon was er gek mee (de trein moest s 'avonds mee in bed...):
Tot zover mijn maaksels voor onder de kerstboom, groet, bri