Hoekfonteintje ophangen aan houten balk

brulkjaer

Nieuw lid
6 okt 2019
9
0
Een hoekfonteintje moet opgehangen worden aan een houten balk.
Ik zoek dus een schroef met aan de andere kant schroefdraad om een moer op te draaien om het hoekfonteintje vast te zetten.
Bestaat iets dergelijks?
Of is er een andere oplossing voor de bevestiging?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Je kan toch de standaard bevestigingsset gebruiken? Gewoon stokeinden met plastic rozetten en moeren met ringetjes?
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.579
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Het eerste wat ik vind is rampamoeren, maar ik meen ook wel draadeindes gezien te hebben in mijn leven met aan het andere eind een houtschroefdraad, weet alleen niet hoe zoiets heet.
 

brulkjaer

Nieuw lid
6 okt 2019
9
0
Er zit alleen een bevestigingset voor stenen muren bij.
Maar stokeinden is de oplossing. Dank!
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Hoe ziet die bevestigingsset die er bij zit er dan uit? Dat zijn toch stokeinden? Je gebruikt alleen de plug niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: mink

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Zoals chevvy66 zegt meestal zijn het stokeinden of stokschroeven. Er zijn er ook met houtdraadbouten en zelfs met lenskopschroeven. Wat ik wel belangrijk vind is dat er een plastic ring/bus bij zit. Deze zorgt ervoor dat het ijzer van de moet of ring niet rechtstreeks op het steen/keramiek komt. Anders breekt het steen redelijk snel.
Hier staan de meeste modellen wel Sanitairwinkel® Ga voor de badkamer van je dromen
 

brulkjaer

Nieuw lid
6 okt 2019
9
0
Er zat alleen een soort lange keilbout met moer en plastic ring bij.
Fijn die link. Dat is wat ik nodig heb.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.