Heb zelf geen ervaring met HBM, wel met een andere (web)winkel, Geerdink in Doetinchem.
Enkele jaren geleden daar wat gereedschap gekocht. De eigenaar nam heel veel tijd voor mij, kon alles daar uitproberen. Was er zeer content mee. In de loop van de jaren is hun internetwinkel behoorlijk gegroeid, ook met af en toe zeer goede prijzen. Heb er ook al eens wat via internet besteld. En, altijd snelle levering.
Nu ging ik enkele weken er weer naar toe, ruim voor sluitingstijd was ik daar. Dus dacht, ik ga op mijn gemak eens wat machines bekijken, laat me weer net zo voorlichten als toen.
Eerst kwam een verkoper me helpen, heeft ook wel een machine voor me uitgepakt en klein beetje er bij uitgelegd. Maar, algauw kwam de eigenaar eraan, zei dat de verkoper naar achteren moest want de koerier voor al hun pakketten stond te wachten. Ik werd zelf toen ook gauw afgescheept, hij liet me nog wel even op hun site de actuele prijzen zien en zei dat hij geen tijd had, want de koerier moest echt weg met alle pakketten.
Tja, op dat moment vond ik het wel behoorlijk lullig, ik stop eerder met werken om er op tijd te zijn, verwacht dan ook dat ze tijd voor me nemen.
Aan de andere kant, had ik die dag iets bij hun besteld en verwacht dat het de volgende dag bij me word afgeleverd, en ik moet dan nog een extra dag wachten dan voelt t ook niet goed.
Al met al heb ik wel besloten om de duurdere aankopen niet via t internet te bestellen, wil best wel iets meer betalen voor de goede uitleg/service van een bedrijf. Ook heb je dan altijd een winkel waar je terug kunt komen.
(vandaag bij een bedrijf geweest waar ze heel veel van het gereedschap wisten, veel tijd voor me namen. Ook kon ik bij hun een keer komen proefdraaien met alle machines die ik maar wilde proberen, inclusief de benodigde uitleg. Dat is toch ook heel veel waard)