Gruttepier

GruttePier

Nieuw lid
24 apr 2024
3
2
Friesland
Hierbij mijn introductie, ik ben inmiddels op vele manier vaak op dit forum uitgekomen voor antwoorden op vragen. Onderwerpen die mij vooral hiertoe trokken waren vragen zoals de beste lijm voor bepaalde toepassingen, maar ook over overige verbindingstechnieken deuvel lengte breedte en wat niet te doen :). Dit ivm verschillende klussen zoals het inkorten van deuren, plaatsen van eigenaardige profielen kozijn.

Zelf ben ik meer in de metaaltechniek thuis dus is dit forum een goede bron van informatie (maar ook veel leeswerk als je totaal niet begrijpt waar het over gaat zonder enige praktijk ervaring).

Nu in aanloop van het bouwen van een schuur is het moment toch daar dat ik een specifieke vraag heb, dus een eigen topic moet openen :)
 

GruttePier

Nieuw lid
24 apr 2024
3
2
Friesland
Welkom en geniet van het forum. Ik ben wel nieuwsgierig naar de naam GruttePier. Heeft dat nog een betekenis?
Een citaat van wikipedia;

"Pier geniet de reputatie van een legendarische krijgheer en een belangrijk historisch personage uit de geschiedenis van Friesland en wordt daarom ook vermeld in de Canon van Friesland. In de sagen worden hem een reusachtige gestalte en een bovenmenselijke kracht toegeschreven.

Ook zou Grutte Pier veldslagen domineren met zijn reusachtige zwaard. Dit stalen slagzwaard, waar recentelijk een exacte replica van is gemaakt, was 2,13 meter lang en woog 6,6 kilo "

Dit zal ook wel verklappen uit welke regio ik kom :).
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk H en matsuba

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.781
747
Enschede, Twente
In de TV-serie Floris vrat Grote Pier hele gebakken kippetjes, waarbij hij de afgekloven botjes en bouten over de schouder wegwierp. Dat maakte enorme indruk op mij als jonge jongen. Het superlange, angstaanjagende zwaard dat hij hanteerde ook, trouwens. (Ik denk ook een van de eerste keren dat ik iets van hout maakte was door Floris: een zwaard van wat latten die mijn vader in de schuur had liggen…)

Welkom op WW!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.