gezocht restjes hout

machi

Actieve deelnemer
5 feb 2023
29
1
Bredene België
Hallo iedereen,
Ik ben een meditatieleraar. Ik zoek voor een creatieve meditatie restjes hout zoals op de foto te zien.
Het is de bedoeling om die stukjes mindful te bewerken met een houtsnijmesje. Zonder te denken aan wat je wilt maken. Gewoon het hout laten tonen wat het wilt tonen?
De stukjes mogen ook iets groter zijn dan op de foto. Ik kan ze verzagen.hout.jpg
Ik ben nog van plan stukjes hout te gaan zoeken in de natuur.
Maar daarnet zat ik nog te denken waarom niet eens op het forum vragen.
Wie kan me helpen hiermee?
Alvast bedankt
 
  • Leuk
Waarderingen: Raderoos

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
454
94
Vers hout snijd wel een stuk makkelijker.
Maar je zult in het bos om de hoek niet veel mahonie en teak vinden. Wel veel andere soorten die zeker zo leuk zijn
 

machi

Actieve deelnemer
5 feb 2023
29
1
Bredene België
Vers hout snijd wel een stuk makkelijker.
Maar je zult in het bos om de hoek niet veel mahonie en teak vinden. Wel veel andere soorten die zeker zo leuk zijn
Klopt volledig, op die foto komen de stukjes uit Japan en Amerika. Maar het gaat niet over de houtsoort maar om de de grote en om te laten zien waarover ik spreek.
 

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
214
117
Welke regio woon je? Verzenden van zulke stukjes zal duurder zijn dan wat nieuws kopen.
Als je er gewoon een paar nodig hebt kan je bijna beter gewoon een plankje kopen bij een houthandel voor een tientje of 2. Dan kan je zo veel blokjes zagen als je wil.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Ik denk dat je inderdaad best ergens een stammetje zoekt en zelf klieft in kleinere stukjes. Wacht best met het klieven tot kort voor de workshop. Vers hout snijdt vele malen beter, zeker als het met een mesje moet gebeuren. De meeste van de houtsoorten op je foto zijn niet zo geschikt om met een mesje te bewerken. Zelfs hout dat droog ook wel geschikt zou zijn, zoals linde, valt in de praktijk ook beetje tegen om met een mesje te snijden.
 

machi

Actieve deelnemer
5 feb 2023
29
1
Bredene België
Welke regio woon je? Verzenden van zulke stukjes zal duurder zijn dan wat nieuws kopen.
Als je er gewoon een paar nodig hebt kan je bijna beter gewoon een plankje kopen bij een houthandel voor een tientje of 2. Dan kan je zo veel blokjes zagen als je wil.
Ik woon in België Bredene. Verzendingskosten heb ik er wel voor over.
 

machi

Actieve deelnemer
5 feb 2023
29
1
Bredene België
Ik denk dat je inderdaad best ergens een stammetje zoekt en zelf klieft in kleinere stukjes. Wacht best met het klieven tot kort voor de workshop. Vers hout snijdt vele malen beter, zeker als het met een mesje moet gebeuren. De meeste van de houtsoorten op je foto zijn niet zo geschikt om met een mesje te bewerken. Zelfs hout dat droog ook wel geschikt zou zijn, zoals linde, valt in de praktijk ook beetje tegen om met een mesje te snijden.
Bedankt voor de tip. Het is niet echt snijden zoals wij dat kennen, maar eerder bijna schaven, ....
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
904
761
Nootdorp
Even wat humor tussendoor. Ik zet even rustig na te denken. Als meditatieleraren houtsnijden, zijn houtsnijders dan ook meditatieleraren :unsure:. Ik heb veel soorten hout, zou ik dan ook veel soorten trainingen kunnen geven?

Dan ook nog wat serieuzer. De bovengenooemde tips is ook zeker waar ik aan zat te denken. Vers hout is echt vele malen makkelijker en plezieriger voor de deelnemers. Ik ga regelmatig houtsnijden met de hand en hiervoor heb ik een aantal boomstammen op voorraad liggen. Deze zijn op de kopse kanten ingesmeerd met houtlijm om indrogen te voorkomen. Per keer haal ik er een stuk af.

Als het om een veelheid van kleine stukken zijn, dan is een houtzagerij een prima optie. Zij hebben veel hout over, en voorzover ik dat kan beoordelen, voor hun een kleine moeite om een paar kratten met restproducten af te staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: machi

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.