Gezocht: Fence voor stationair-inrichting voor Festool schaaf

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
307
120
Zuid Holland
Enige tijd geleden heb ik via deze tip (Festool SE-HL STATIONAIR INRICHTING VOOR HL 850 SCHAAFMACHINE) een SE-HL opgepikt. Gezien gebrek aan ruimte gaat er geen grote-mensen-vlakbank komen.

Met die jig kun je je schaaf op zijn kop zetten als stationaire schaaf zoals hier te zien:

1715974679258.png


Nu lees ik in deze review (Festool HL850E Planer Review) dat het een geweldig ding is maar je moet de haaksgeleider (de fence) er ook bij hebben.
Weet iemand hoe hoe die heette (de set wordt al even niet meer geproduceerd) of evt een mooi alternatief? Ik kan vrij weinig met metaal.. dus helaas ben ik redelijk veroordeeld tot inkoop, of iets moois met hout maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Willempie

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.836
778
Enschede, Twente

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
307
120
Zuid Holland
Je kunt het artikelnummer vinden in Festools EKAT, denk ik. En daarmee gericht zoeken. Er zijn vast nog bedrijven die zo'n ding in het magazijn hebben liggen.

Dank, niet aan gedacht. Ik ga daar eens naar kijken.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.355
2.694
Goedkoopste die ik zo snel kon vinden was 89 euro, in italie. Lijkt direct uit voorraad geleverd te kunnen worden. ferramenta giovanni
 

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
307
120
Zuid Holland
Nou ik heb ze 2 weken geleden in mijn beste google-translate-italiaans eens een mail gestuurd, en geen antwoord gekregen. Nu staat er in rood op de frontpage van de website:

We don't ship out of Italy
Dat lijkt me een duidelijke boodschap.

Heeft iemand nog een suggestie waar nog meer te kijken?
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.836
778
Enschede, Twente
Nou ik heb ze 2 weken geleden in mijn beste google-translate-italiaans eens een mail gestuurd, en geen antwoord gekregen. Nu staat er in rood op de frontpage van de website:


Dat lijkt me een duidelijke boodschap.

Heeft iemand nog een suggestie waar nog meer te kijken?
Bij mijn favoriete Festool-dealer, Rubart:


(Wel even checken of dit het goede artikelnummer is - ik zocht op 200461.)

Aanvulling: je zou ook even bij Kruis kunnen checken of ze die hebben. Het ding staat wel op hun site (item 25):

 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.