Gebruikt gereedschap verkopen, ruilen, weggeven op Open Dag Hout

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.069
1.700
Terkaple
www.woodworking.nl
Vorig jaar hebben we voor het eerst wat tafels gehad met gebruikt gereedschap. Daar lagen best al wel wat mooie spullen!
Voor dit jaar heb ik een Festool invulzaag te koop, met een fijn en schulp zaagblad.

Er is echter ook een bekend forumlid die restanten gereedschap van een bevriende ijzerwarenhandel mee gaat nemen en hij neemt het liefst niets mee terug.
Zaterdag meldde zich iemand die nog graag een stand wilde, wij hij heeft als Nooitgedagt verzamelaar heel veel dubbel. Dat wil hij graag op Open Dag Hout verkopen.

Als we dat nou eens op een hoekje van de woodworking.nl stand bij elkaar zetten en dat forummers zelf ook gereedschap mee kunnen nemen dat daar verkocht kan worden?

jaap
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.030
370
Alphen aan den Rijn
Misschien zijn er forummers die ook mee willen werken .
Een paar uurtjes helpen de stand bemannen ( vrouwen mogen ook ) .
Ik wil er achter gaan staan , maar wil ook wat van de open dag zien .
Tenslotte neem ik zelf ook gereedschap mee .

Willem
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.069
1.700
Terkaple
www.woodworking.nl
Ik neem deze mee:

Festool invalzaag TS 55 EBQ plus met een fijn en een schulp zaagblad en een rail. Weinig gebruikt.

Festool LS 130 EQ lineaire schuurmachine met een ongebruikt zooltje, heel weinig gebruikt.

Festool LR 32 het Festool 32 mm gaten rij systeem. Is ongebruikt boortje en alles zit er bij.

De machines verkeren in echt goede staat. Ik ben zuinig op mijn spullen, het LR 32 en de LS 130 zijn al wel op leeftijd, maar het gatenrij systeem heb ik nooit gebruikt en de schuurmachine heel sporadisch voor een bijzonder klusje, en voor b.v. glaslatten schuren. Hij gaat alleen maar heen en weer, zo voorkom je krassen op het glas.

Het zijn dingen die je niet zo vaak tegenkomt, ik hoef ook niet de hoofdprijs.

De invalzaag is echt wel een hebbeding, zitten geen krassen op zool oid, geen vieze dingen mee gezaagd (isolatie materiaal, fermacell etc), alleen hout.

Ze staan zondag op de kraam van Woodworking.nl

jaap

festool ts55 ebq plus.jpeg

festool LS 130eq.jpeg

festool lr 32 sys.jpeg
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
969
310
Rosmalen
Net even de bak uitgezocht, ik heb wat schaaf en keerbeitels, een paar hele oude. Een lange houten voorloper van Nooitgedagt, een zaagzettang, wat andere "odds and ends".
Ben er morgen niet superlang, denk ik, maar ik heb er wel heel veel zin in!
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.727
2.588
Gaanderen
Ik neem mee een grote metabo afkortzaag. Nog een van Duitse makelij.
En een woodstar vlak en vandikte bank.
Tevens nog wat kleine spullen.
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Beginnende houtbewerkers (niet machinaal) konden volgens mij aardig hun slag slaan. Schaven en beitels voor mooie prijzen. Mooi dat dit mogelijk is. Pluim voor de organisatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joepbisschops

Arjan_vb

Nieuw lid
18 jan 2020
2
2
Regio Leiden
Hallo Willempie,

Denk dat de ontvanger terecht is. En zo niet dan heb je iemand anders blijgemaakt!. Zoon (11) heeft zo zijn gereedschapset compleet kunnen maken en is er zeer blij mee!

Groet Arjan
 
  • Leuk
Waarderingen: Willempie en LFlab

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.