Ervaring gezocht voor HBM 16 Professionele Kolomboormachine

Sevastopol

Nieuw lid
2 mei 2024
1
0
Gent (België)
Beste leden,

Ik zoek momenteel naar een degelijke maar budget-friendly kolomboormachine. Ik kijk daarbij naar de HBM 16 mm Professionele, maar vind over deze machine weinig reviews. Zijn er hier toevallig leden die deze boor hebben aangekocht en al enige tijd hebben gebruikt? Dan lees ik graag jullie ervaringen, opmerkingen, ...

Voor mij is het belangrijk dat de machine nauwkeurig is en zo weinig mogelijk speling heeft. De machine zou een 5 a 6 dagen per week, doorgaans de dag gebruikt worden voor een variëteit aan boorgroottes, voornamelijk ik hout.

Alvast bedankt!
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.138
529
Moordrecht
Alle waar naar z'n geld, je moet er geluk mee hebben. Ik heb een grote HBM vloerstaander en met een fatsoenlijke boorkop istie vrij accuraat. De vraag is wat jij verstaat onder accuraat. Met voorgeprikte gaatjes en een tafel met geleider kom je al een end. Grootte van werkstukken maakt ook nogal uit

Dat gezegd hebbende: Ik zou er wat meer budget voor uitrekken. Wat je dan wel moet kopen laat ik in het midden, heb een aantal oudere machines gehad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.