Electrische kettingzaag.

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.239
655
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Als ik die Echo zo eens bekijk, zie ik t.o.v. de Stihl MSE220 waar ik aan gewend ben:

- hij is lomp breed aan de voorkant
- zo'n plastic kettingspanner lijkt me kwetsbaarder dat een metalen mechaniek zoals Stihl dat heeft
- hij heeft maar 1 set tanden voorop de behuizing t.o.v. 2 bij stihl
- er staat nergens bij de specificaties of er ook een langer blad op kan (stihl kent ook 45 cm en vroeger ook 50 cm)
- waarschijnlijk zaagt hij best goed, doordat de ketting smaller (1.3 mm t.o.v. 1.6 mm) is dan bij de Stihl
- ik vind het vreemd dat ik geen handleiding online kan vinden, dus ik zie niets over bv. een automatische beveiliging tegen oververhitting, of hoe de 'automatische kettingrem' precies werkt.
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Het verschil met de stihl (wat De haan betaalde) is 80 euro, als je er 4 jaar lol van hebt is dat 20 euro per jaar wat je meer uitgeeft....
ik zou voor een gerenomeerde machine gaan
 

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Hoi Leo ik snap helemaal wat je bedoeld en bij een normale ketting kan dat ook
alleen zit hier nog een extra schakel bij die voorloper wat afvijlwn bijna onmogelijk maakt
IMG_3021.jpg
Wil je topic zeker niet kapeb hoor Rien
maar vind wel belangrijk dat mensen dit verschil weten
als ketting niet vervangen kan worden is een zwaardee type meschien toch beter
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.