Dubbele bodem in bestelwagen, demonteerbaar

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
209
27
Genk (BE)
Ik heb een VW T5 GP bestelwagen met dubbele cabine en een vaste scheidingswand. Ik zou achter die scheidingswand in de laadruimte een 2e bodem willen maken, zo'n 30cm boven de bestaande. Op zich niet moeilijk, maar ik zou het geheel demonteerbaar willen hebben, zodat ik het er uit kan halen wanneer ik toch grote / hoge dingen wil laden.

Ik zou de bodem zelf uitvoeren in betonplex, 1 geheel, en dan op 2 of 4 plaatsen ondersteunen met pootjes of stroken betonplex. Ik kan natuurlijk alles gewoon vastschroeven, maar dan neemt het veel ruimte in om op te bergen wanneer niet in gebruik.

Heeft iemand dit al eens gedaan, of hier voorbeelden van?
 

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
209
27
Genk (BE)
Ik heb snel even een schets gemaakt in Skectchup. Indien ik op de 'bodemplaat' 2 al U-profielen schroef, met een binnenmaat van 18mm, waar dan de verticale stroken betonplex precies in passen, zou dat stevig genoeg zijn om alles haaks te houden? Er zal wel redelijk wat gewicht op komen (bagage van 5 - 6 personen wanneer we op vakantie gaan) Mijn gevoel zegt van niet. Maar hoe kan ik het verstevigen, en het toch compact en demonteerbaar houden?

edit: dit lijkt me wel een interessant profiel, kan ik eens mee testen:
 

Bijlagen

  • Untitled.png
    Untitled.png
    26,4 KB · Weergaven: 5
  • Untitled2.png
    Untitled2.png
    19,3 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
In de zelfbouw camper wereld is wel het nodige te vinden. Ga je laden maken tussen de dubbele bodem? Daar zijn hele lange lade geleiders voor te koop. Er zijn wel forummers actief, @JOHN LAMERS en @Mickel Moen zijn ook camperbouwers.
Zelf doen is natuurlijk het leukst maar wat inspiratie is handig, in deze link zie je een aantal kant en klaar producten Zelf een camper bouwen? Je vindt alle benodigdheden op Obelink.nl
Een van de meest ingenieuze vind ik persoonlijk Camper interieur - Ventje Camper

Op amazon vind je hele lange lade geleiders als je lades tussen de vloeren wilt maken.

jaap

ps is misschien niet helemaal direct antwoord op je vraag, maar ik hoop dat het een beetje helpt.
 

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
209
27
Genk (BE)
Lades zijn op zich niet zo'n slecht idee, maar een beetje overbodig in mijn geval denk ik. Zal vooral dienen om met een groep te gaan skien/snowboarden, zodat we de ski's en lange spullen onder kunnen leggen, en de gewone bagage boven, zodat er wat meer 'orde' is :)
 

Mickel Moen

Actieve deelnemer
30 apr 2021
261
217
Súdwest-Fryslân
Ik denk even mee.

Twee lange kisten met de kopse kanten open, drie kanten van de kist met pianoscharnier aan elkaar en de vierde verbinden met twee schuifslotjes. Schuif je zo naar binnen. Gebruik populierenplex I.v.m gewicht. Naderhand makkelijk op te bergen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mink

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.