Zoals twee jaar geleden aangekondigd in mijn voorstelling op dit forum, ben ik ondertussen de trotse bewoner van onze DIY houtskeletwoning. Ikzelf en diverse familieleden hebben vorig jaar in juli en augustus twee volle maanden hard gewerkt aan de ruwbouw van deze woning en op 1 september 2012 was hij ook klaar. Na een enorme tegenslag met het buitenschrijnwerkerij (1 jaar verloren) zijn wij er deze zomer in geslaagd om de woning te bewonen. Met een selectie vanuit de 6000 beschikbare foto's zal ik op dit topic een chronologische volgorde trachten weer te geven van de diverse schrijnwerkhandelingen. Vandaag wens ik starten met het maken van de profielen, die ik ter vervanging van de TJI-liggers zelf heb geassembleerd.
Levering van het Oregon hout
Alles door de vandiktebank en de toppie voor de lijmkam
de profielen gelijmd met D4 houtlijm en in de zelfontworpen persbank (10 stuks) gestoken
en een verplichte sterkteproef op 48 uur om de doorbuiging te bepalen.
en het isoleren van de kern van de profielen.
Aan de profielen is een half jaar gewerkt, 16 km geschaafd, 4 km gefreesd en 30 kg D4 lijm gebruikt.
Levering van het Oregon hout
Alles door de vandiktebank en de toppie voor de lijmkam
de profielen gelijmd met D4 houtlijm en in de zelfontworpen persbank (10 stuks) gestoken
en een verplichte sterkteproef op 48 uur om de doorbuiging te bepalen.
en het isoleren van de kern van de profielen.
Aan de profielen is een half jaar gewerkt, 16 km geschaafd, 4 km gefreesd en 30 kg D4 lijm gebruikt.