De mobiele werkbank groeit: MFTC-XL

pegawing

Nieuw lid
27 mrt 2014
5
0
Krommenie/Westzaan
hallo allemaal
ik ben pas lid geworden van dit super forum en kijk mijn ogen uit
ik heb net in een ruk dit werkstuk door gelezen en de foto's bekeken en ben tot de beslissing gekomen om dit item zij het in aangepaste vorm na te maken
ook het filmpje was zeer de moeite waard om te bekijken en ideeén op te doen
al met al een super projekt om te starten nu ik voorlopig in de ziektewet (ivm 2de kunstknie) zit en toch iets omhanden wil hebben
groet
Rob
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Ekko, heb je al kunnen verderwerken?
Ik heb nog een vraagje voor jou, gezien jou mftc al af is. Ik ben op zoek gegaan naar de wielen ervoor, maar in mijn streek heb ik niet direct iets kunnen vinden. Heel veel soorten wielen maar in 90% van de gevallen zijn het van die modellen met een plaatje eraan die je kan bevestigen met 4 schroeven, geen vrije as dus.
Ik ben wel op wielen gebotst voor "duvelkarren" zoals wij dat hier noemen, ook gekend als zolderwagen. Je kan de opblaasbare versie verkrijgen en de "volle" versie. Die hebben een diameter van +-25cm met as van 20mm. Zou dit evengoed kunnen gebruikt worden voor de mftc of zou het onvoldoende stabiliteit bieden doordat de "banden" wat zachter zijn?
 

bruine_beer

Actieve deelnemer
2 dec 2012
288
42
Heers, België
Ekko, heb je al kunnen verderwerken?
Ik heb nog een vraagje voor jou, gezien jou mftc al af is. Ik ben op zoek gegaan naar de wielen ervoor, maar in mijn streek heb ik niet direct iets kunnen vinden. Heel veel soorten wielen maar in 90% van de gevallen zijn het van die modellen met een plaatje eraan die je kan bevestigen met 4 schroeven, geen vrije as dus.
Ik ben wel op wielen gebotst voor "duvelkarren" zoals wij dat hier noemen, ook gekend als zolderwagen. Je kan de opblaasbare versie verkrijgen en de "volle" versie. Die hebben een diameter van +-25cm met as van 20mm. Zou dit evengoed kunnen gebruikt worden voor de mftc of zou het onvoldoende stabiliteit bieden doordat de "banden" wat zachter zijn?

Ik weet niet of dit een oplossing is: http://www.toolstation.nl/shop/IJzerwaren/Wielen/Wiel/d170/sd3036/p17980
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Ekko, heb je al kunnen verderwerken?

Ja en nee... :confused: Ik heb zeker verder kunnen werken met, maar niet aan de MFTC-XL...

Want... afgelopen week stond in het teken van de maak van een salontafel uit massief eikenhout. Ondanks het hoge gewicht van sommige van de delen geeft de MFTC geen krimp. Heerlijk stabiel, prettige werkhoogte (wat een verademing na ruim een jaar moeten werken op vloer-niveau !!!) en met de gatenrijen heerlijk veel klem-mogelijkheden. Daarover gesproken: ik heb 'ooit' een van mijn ouders een B&D Workmate gekregen. De oranje klemmen van dat ding passen perfect in de door mij geboorde gaten en werken veel en veel beter dan de zelfgemaakte "budget PVC-buis-dogs". Klein nadeel: ik heb nog maar 3 van de 4...

Ik ben op zoek gegaan naar de wielen ervoor, maar in mijn streek heb ik niet direct iets kunnen vinden. Heel veel soorten wielen maar in 90% van de gevallen zijn het van die modellen met een plaatje eraan die je kan bevestigen met 4 schroeven, geen vrije as dus.

Zoals eerder aangegeven: mijn wielen zijn afkomstig van de bekende afvalcontainers van Kliko. Op hun website kun je ze eenvoudig bestellen. Ik heb net nog snel even gekeken en heb gezien dat ze ook naar België kunnen worden verzonden. Dat lijkt me de kortste klap.

Kun je hiermee uit de voeten??
 
Laatst bewerkt:

WR1944

Oud hout
........ Daarover gesproken: ik heb 'ooit' een van mijn ouders een B&D Workmate gekregen. De oranje klemmen van dat ding passen perfect in de door mij geboorde gaten en werken veel en veel beter dan de zelfgemaakte "budget PVC-buis-dogs". Klein nadeel: ik heb nog maar 3 van de 4...

Die ontdekking heb ik ook gedaan. Ik heb drie Workmates versleten maar wel de plastic bench dogs bewaard. Daarnaast heb ik nog wat aanvullend 20 mm spul van B&D overgehouden. Dat past perfect op de MFT/3 en m'n werkbank. Ik hoef geen 3/4" spul. ,)
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Ja en nee... :confused: Ik heb zeker verder kunnen werken met, maar niet aan de MFTC-XL...




Zoals eerder aangegeven: mijn wielen zijn afkomstig van de bekende afvalcontainers van Kliko. Op hun website kun je ze eenvoudig bestellen. Ik heb net nog snel even gekeken en heb gezien dat ze ook naar België kunnen worden verzonden. Dat lijkt me de kortste klap.

Kun je hiermee uit de voeten??

:p tjaah, ik had inderdaad gelezen dat uw vrouw ze al aan de straat had gezet en dat je moest oppassen dat ze niet opnieuw langs de straat zouden belanden maar ja... gezien Kliko mij niet bekend was had ik het eigenlijk niet door :confused:...
Daar kan ik zeker mee uit de voeten!!!! Héééél erg bedankt! Ik zal eerst nog even kijken hier in de buurt als ik er kan kopen en anders bestel ik ze op de site! Hartelijk dank!
 

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
Ik heb 'ooit' een van mijn ouders een B&D Workmate gekregen. De oranje klemmen van dat ding passen perfect in de door mij geboorde gaten en werken veel en veel beter dan de zelfgemaakte "budget PVC-buis-dogs". Klein nadeel: ik heb nog maar 3 van de 4...

B&D klemmen hangen bij de Praxis in de gereedschapstraat tussen de Stanley-spullen. B&D is nu kennelijk ook eigenaar van Stanley :confused:
 

PT Cruiser

Actieve deelnemer
8 mei 2013
56
0
Stanley Black & Decker is de naam van de groep waar die beide merken toe behoren. Ook Facom is al een hele poos van B&D.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Stanley Black & Decker is de naam van de groep waar die beide merken toe behoren. Ook Facom is al een hele poos van B&D.

Yep, ook Dewalt behoort nu tot Stanley. De gereedschappenlijn is van Stanley works en de machines horen bij Stanley Black & Decker.

- - - Updated - - -

Helaas, topdrukte hier ! :( Wel goed voor de omzet, dat dan weer wel... :D

Tja, de omzet is natuurlijk heel erg belangrijk! Soms vergeet ik gewoon dat velen van jullie beroepsmatig aan houtbewerking doen...
 

avh

Nieuw lid
27 apr 2014
22
0
Hallo Oceans'11,

Ben zelf ook begonnen aan een MFTC, maar dan de gewone variant van BenchWorks.

Welk kleurnummer heb jij gebruikt tijdens het schilderen van deze MFTC?

Voor de ladegeleiders zit ik zelf te denken aan:
http://www.ladegeleider.nl/index.ph...on=article&group_id=10000135&aid=1893&lang=NL

Dit zijn ladegeleiders met een pusch-to-open mechanisme, hopelijk sluiten die goed en komen ze tijdens transport niet open. Iemand hier ervaring mee?
 

Pedro2014

Nieuw lid
22 mrt 2014
10
0
Hallo avh heb daar ook ladegeleiders gekocht zijn sterke geleiders vond ze in eerste instantie wat groot en grof maar eigenlijk valt het mee ze kunnen best wat gewicht aan en helemaal uitgetrokken worden. Heb alleen de andere die je moet aantrekken en zit een stop op en aan de zijkant een soort lipje zodat de lade er uit kunt halen.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
@avh : zou je geen topic starten? Ik heb zelf gisteren het hout geleverd gekregen om er eindelijk ook aan te beginnen. Ik lees graag mee... :eek:
Persoonlijk ben ik nog aan het twijfelen of ik lades zal maken voor de systainers of echte lades zal maken om mijn klein gerief mee te nemen: de systainers haken vanzelf goed aan elkaar en zijn makkelijk mee te nemen in torentjes van 3... Ik denk aan een lade voor mijn freesjes, een lade voor mijn schuurpapier, eentje waar ik wat vijzen en nagels in kwijt kan, eentje waar mijn houtlijm en houtbeitels in kunnen...
Misschien post ik ook wat foto's van de bouw. Heb jij die regelbare pootjes gevonden?
 

avh

Nieuw lid
27 apr 2014
22
0
@Seb: Misschien dat ik dat nog wel ga doen, zal in ieder geval foto's maken van het project. Ik heb verstelbare pootjes wel gevonden op internet, maar ga ze maken met inslagmoeren en stelvoetjes, beide M8, moet dan allen even rekening houden met de hoogte van de houten latjes. De T-Track heb ik ook niet kunnen vinden (behalve internet), maar die ga ik maken van gordijnrails.

groeten
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.