Dasspeld

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.283
220
't hoofd van Overijssel
Mag als beloning voor een aantal jeugd scouts een daspeld ontwerpen en maken. Ontwerp, hout en lasserbranden wil nog wel.

Maar hoe maak.............. of waar koop je de achterkant om het vast te maken ??

1709195315825.jpeg
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.283
220
't hoofd van Overijssel
Allemaal bedankt voor jullie input, brainstormend kwam ik hier op. Heb nu dit bedacht om te laseren in leer. Buitenzijde is 7 cm. Origineel is het van tuigleer 3 mm dik gemaakt. Zou het een probleem zijn als het wat dunner is, dat heb ik nog liggen ??


Isnsigne leder.jpg
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.989
815
Omgeving Leiden
Goed idee! De das wordt dus door de sleuven geschoven.
Een beetje dunner dan 3 mm lijkt me geen probleem, maar bij 1mm gaat het vast krullen, dat is denk ik te dun.
Aan het uiteinde van de sleuven misschien nog een klein rondje eruit ponsen, zodat de sleuf niet inscheurt?
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.842
896
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Allemaal bedankt voor jullie input, brainstormend kwam ik hier op. Heb nu dit bedacht om te laseren in leer. Buitenzijde is 7 cm. Origineel is het van tuigleer 3 mm dik gemaakt. Zou het een probleem zijn als het wat dunner is, dat heb ik nog liggen ??
Lijkt me geen probleem. Heb laatst draagriemen voor (houten) hengelkokers gemaakt uit 3 mm tuigleer - wel lekker robuust, maar schromelijke overkill... voor een badge lijkt 2 mm me voldoende, en voor een leren dasring eronder (als dat de uitvoering wordt) zou ik aan 1 of anderhalve mm denken..
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.