Conifeerstam

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
371
160
Eindhoven
Mijn collega gaat een oude conifeer om laten zagen. Is er interesse voor de stam voor draaiwerk oid? Locatie is Geldrop.IMG-20240511-WA0007.jpgIMG-20240511-WA0006.jpgIMG-20240511-WA0005.jpgIMG-20240511-WA0004.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: mink

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.518
973
Riemst
Je verwacht het niet, maar het is prima draaihout. Goed te bewerken en af te werken en ruikt geweldig.
Zeer geschikt voor bijvoorbeeld sla kommen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marijn

σαράκι

Nieuw lid
1 aug 2023
7
10
Echt-Susteren
Je verwacht het niet, maar het is prima draaihout. Goed te bewerken en af te werken en ruikt geweldig.
Zeer geschikt voor bijvoorbeeld sla kommen.
Die ervaring heb ik ook.
Zomaar eens een stukje van mee naar huis en uitgeprobeerd.
Zeer makkelijk te draaien en super glad af te werken.
Het zijn 2 hele mooie kommetjes geworden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marijn

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
371
160
Eindhoven
Schopje omhoog.
Kan iemand advies geven hoe te zagen/conserveren zodat hij geschikt is voor toekomstig draaiwerk? Of niet aan beginnen en gewoon afvoeren?
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
737
290
RegioRotterdam
Schopje omhoog.
Kan iemand advies geven hoe te zagen/conserveren zodat hij geschikt is voor toekomstig draaiwerk? Of niet aan beginnen en gewoon afvoeren?
Ik zou zeggen afkorten in moppen die qua formaat in de kofferbak van een auto passen en qua gewicht zodanig dat ze daar met twee man in- en uit-getild kunnen worden. De einden verzegelen met paraffine, houtlijm, of 'end sealer'.
 
  • Leuk
Waarderingen: σαράκι

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.629
1.835
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik zou zeggen afkorten in moppen die qua formaat in de kofferbak van een auto passen en qua gewicht zodanig dat ze daar met twee man in- en uit-getild kunnen worden. De einden verzegelen met paraffine, houtlijm, of 'end sealer'.
Ik zou ze liever op 2/2.5m lange planken zagen en dan drogen. Lijkt me tof hier een mooi meubel van te maken.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.443
693
Emst
Ik zou ze ook in planken zagen van 10cm dik.
Dan kan je er veel schalen uit maken.
Voortimmerhout zou ik het op 3cm dik zagen.
Ik ben a.s. maandag wel in de buurt, maar ik kan hem moeilijk met de camper meenemen.
Daar krijg ik bij mijn vrouw niet de handen voor op elkaar.

Apart ervoor rijden is mij te ver
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.