Bouwverslag houten boorklem

Ruben houtklusser

Bezig met hout
6 jul 2020
478
717
Zuid West Drenthe
Er staat een uitgebreide beschrijving van de bouw van een top trapdraaibank hier op het forum.
Even zoeken in de vele bijdrage van andre bekend onder forumnaam Tuoh.
Helaas is hij niet meer actief hier op het forum. Ik dacht nog wel op facebook maar daar kom ik bijna nooit,
Bedankt! Deze kende ik nog niet.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Ga je er nog een flens in een contrastkleur aan maken om hem vast te kunnen zetten?
 

Ruben houtklusser

Bezig met hout
6 jul 2020
478
717
Zuid West Drenthe
Ondertussen is deze boorklem niet meer weg te denken uit mijn werkplaatsje!
Eigenlijk gemaakt voor de fun en niet verwacht dat er zo veel kracht mee gezet kon worden.
Hij lijkt niet kapot te krijgen!
Hij word nu overal voor gebruikt en ook steeds vaker voor metaal.
Dat begint een probleem te worden voor mijn hout toepassingen...
Tijd voor een nieuwe toevoeging aan deze klem familie.
Ondertussen wat ervaring op gedaan met deze, dus het volgende ontwerp zal als het goed is een verbetering zijn.

Hier 2 plaatjes van de 'oude' klem in huidige staat.

klemmen-1.jpg

klemmen-2.jpg
 

Ruben houtklusser

Bezig met hout
6 jul 2020
478
717
Zuid West Drenthe
Ga je er metalen wisselbekken in maken.
Het idee is om hem iets groter te maken met inderdaad wisselbare bekken.
Maar nog steeds alles van hout.
Wisselbaar om versleten bekken te kunnen vervangen en tevens verschillende profielen te kunnen toe passen.
Daarnaast een manier om hem te bevestigen aan de werkbank, maar op zo'n manier dat het mobiel/verplaatsbaar is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.235
535
Eanske
ingoogni.nl
Mooi om te zien hoe het patina en de verkleuring van slechts een jaar in gebruik de klem authenticiteit en authoriteit verleent. Bij de eerste kleuren foto's heb je, ongewilt, nog het idee van een show stuk door het kleur contrast, het strakke en de paars rode kleur van de spindel. Die gaat toch niet gebruikt worden ....
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruben houtklusser

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.