Bouwen van een Auklet dingy

Ik ben na het bouwen van de Ilur zo gegrepen door het bouwen met hout dat ik nu begonnen ben met het bouwen van Auklet. Een design van Iain Oughtred. Het wordt een klein bijbootje voor mijn grotere zeilboot ( een Danish Flower 31). Van het hele bouw proces houd ik weer een blog / website bij voor diegenen die geïnteresseerd zijn in bootjes bouwen. Building an Auklet Dinghy

Ik heb ook nog een vraag: Waar kun je (in Friesland) nog aan sipo mahonie komen? Voorheen had de houtzagerij in Akkrum nog wel op voorraad maar nu vis ik daar ook achter het net. Suggesties zijn welkom!

vr.gr. Vincent van der Post
 
  • Leuk
Waarderingen: kiesvoorhout

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Hey Vincent,
Dat gaat weer een mooi bootje worden!
De Ilur was ook al prachtig.
Van der Horst, de Drentse fijnhouthandel heeft mahonie sipo. Moet je wel over de grens;)
Een paar kleinere stukjes heb ik wel liggen.

Groet, Kor
 
Hey Vincent,
Dat gaat weer een mooi bootje worden!
De Ilur was ook al prachtig.
Van der Horst, de Drentse fijnhouthandel heeft mahonie sipo. Moet je wel over de grens;)
Een paar kleinere stukjes heb ik wel liggen.

Groet, Kor
Okay, bedankt Cor... Ja ik heb nu uit nood maar wat sapelli besteld maar voor de buiten boeg heb ik eigen lijk nog een beetje "kleur" nodig... Maar goed dan maar naar Drente..
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.700
101
Utrecht
Zie dit draadje voor het eerst, Aries is prachtig!
Je nieuwe bijboot vordert ook vlot en belooft net zo mooi te worden als Aries!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.