Bouw HSB schuur met gemetselde borstwering

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Leuk Okke!

Ja qua kosten schat ik tussen de € 50.000 en 60.000 gebaseerd op zelfbouw. Maar dat zou zomaar ook richting 70K kunnen gaan ;-).

Heb je tekeningen van je schuur? Ben wel benieuwd hoe jij het gaat doen.
Vergunningsvrij mag max. 5 meter maar dan moet je wel aan een aantal voorwaarden voldoen zoals bijv. voldoende afstand tot perceelsgrens.

De fundering is bijna klaar en verwacht ik binnen een paar weken te kunnen storten. Dan is het vieze werk achter de rug en kan het echte leuke bouwwerk beginnen.

Jep, dit is het ontwerp van onze werkplaats/garage:
Garage2.jpg


Het platte dak achteraan is helaas resultaat van een compromis met enkele buren om hoger dan bestemmingsplan te mogen bouwen.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Hebben jullie dit al reeds gebouwd?
en zo ja, wat is de voortgang dan?
Nope, niet begonnen. Bestemmingsplan is aangepast, vergunning is binnen. Maar ivm. Noodzakelijk onderhoud aan dak van ons huis en de aanschaf van een nieuwe auto omdat de vorige die we pas anderhalf jaar hebben, volledig de geest gaf. Heeft er toe geleid dat we even pas op de plaats doen. Belangrijke dingen eerst. En als we dan weer wat spaargeld gebufferd hebben, gaan we met de garage aan de gang.
 

Dylanbardolf

Nieuw lid
24 mrt 2024
3
0
Zeeland
Nope, niet begonnen. Bestemmingsplan is aangepast, vergunning is binnen. Maar ivm. Noodzakelijk onderhoud aan dak van ons huis en de aanschaf van een nieuwe auto omdat de vorige die we pas anderhalf jaar hebben, volledig de geest gaf. Heeft er toe geleid dat we even pas op de plaats doen. Belangrijke dingen eerst. En als we dan weer wat spaargeld gebufferd hebben, gaan we met de garage aan de gang.
Ach wat vervelend zeg! zulke dingen komen ook voor in het leven, maar gun je niemand! Ik hoop voor jullie snelle voorspoed en hopelijk toch ooit die prachtige schuur te kunnen bouwen. Graag wordt ik hier op de hoogte gehouden!
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.769
738
Enschede, Twente
Nope, niet begonnen. Bestemmingsplan is aangepast, vergunning is binnen. Maar ivm. Noodzakelijk onderhoud aan dak van ons huis en de aanschaf van een nieuwe auto omdat de vorige die we pas anderhalf jaar hebben, volledig de geest gaf. Heeft er toe geleid dat we even pas op de plaats doen. Belangrijke dingen eerst. En als we dan weer wat spaargeld gebufferd hebben, gaan we met de garage aan de gang.
Ik weet niet of het overal het geval is, maar er zit (hier dus) een termijn aan een verleende vergunning waarbinnen je het karwei moet beginnen of afronden. Ik zou dat even uitzoeken.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Ik weet niet of het overal het geval is, maar er zit (hier dus) een termijn aan een verleende vergunning waarbinnen je het karwei moet beginnen of afronden. Ik zou dat even uitzoeken.
Volgens mij is dat niet meer:
Een omgevingsvergunning (ook wel bouwvergunning genoemd) is onbeperkt geldig. In de wet staat wel dat de gemeente de mogelijkheid heeft om 26 weken na afgifte van de omgevingsvergunning de vergunning in te trekken. Dat intrekken van die vergunning komt alleen zelden tot nooit voor.
27 okt 2020

Maar het plan is om na de zomer alsnog met de fundering aan de gang te gaan. Gaat gewoon een heel langzaam project worden :D .

@Dylanbardolf: dank je! Maar er zijn ergere dingen. Gelukkig zijn we gezond. De rest is maar gewoon ongemak :) .
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Je kunt altijd start bouw aanmelden bij de Gemeente als ze moeilijk doen en dan wat grondwerk doen ofzo. Ben je ingedekt.
 

Dylanbardolf

Nieuw lid
24 mrt 2024
3
0
Zeeland
@Emilio volgens mij zei die zelf zoiets over een fundering storten.

@Okke gezondheid is het belangrijkste! mooi gezegd dat de rest maar ongemak is. Ik zou zeker lekker rustig aan beginnen, lekker het uiterste eruit halen, zeker met zo een vergunning.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.