Bosch GNH 18V-64 M

kihyeon

Actieve deelnemer
13 aug 2014
28
3
Zemst, België
Beste,
Ik ben van plan om binnenkort mijn zolder te voorzien van isolatie en de wanden en schuin dak af te werken met OSB platen.
Aangezien ik graag zou investeren in een tacker en al wel enkele Bosch 18V tools heb, ben ik gaan kijken naar de GNH 18V-64M.
Uiteraard zal deze ook handig gebruikt worden in de werkplaats om mijn verlijmingen wat te versnellen :)

Hebben jullie hier ervaring mee? Is deze geschikt voor het plaatsen van wanden in osb? Zijn er speciale nagels nodig, behalve de standaard 3x materiaaldikte?

Alvast bedankt!
 

kihyeon

Actieve deelnemer
13 aug 2014
28
3
Zemst, België
Ik heb er werkelijk geen verstand van maar vraag mij af of die Bosch niet ietwat aan de zware kant is.
Goed punt. Ik nl ook niet :)
Volgens de website 2.9 kg zonder batterij. Ik heb gelukkig wel enkele zwakkere batterijen zodat ik er geen te zware moet aanhangen. Volgens YouTube filmpjes zou die niet al te veel verbruiken en de ProCore zelfs niet nodig hebben
 

RVester

Actieve deelnemer
11 nov 2022
121
32
Delft
Aftimmerwerk is wat anders dan ergens osb platen tegenaan klappen. Zeker osb heeft echt een spijkerkop nodig om op zn plek te blijven. En brads hebben die niet of amper.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Ik zou ook voor schroeven gaan icm met een snelle 18V accutol. Desnoosds zo;n gipsplaat schroevendraaier. Ik heb net de zolder afgewerkt en zeker bij boven je hoofd werken is het soms lastig om de lijn vast te houden. Bij een schroef merk je meteen dat je lat gemist hebt en opnieuw moet schroeven.
 

kihyeon

Actieve deelnemer
13 aug 2014
28
3
Zemst, België
Bedankt allen voor de bemerkingen.
Ik was idd ook al aan het twijfelen om 'na te schroeven', aangezien ik liever toch niets heb dat van de muur valt :)
Ik ga voorlopig afzien van mijn aankoop, aangezien ik dit allemaal maar wat hobbymatig doe wil ik ook geen tacker kopen om er binnen 3maand spijt van te hebben. Het zal voor nu idd gewoon wat schroeven worden (met mijn 18V accutol :))
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.