Hoi
@Cees uit het Noorden ,
Het merk ken ik niet en zo te zien is het een Makita kloon die onder een eigen naam wordt uitgebracht.
Ik vind het apparaat er niet gek uitzien. De 'plunge base' is degelijk uitgevoerd.
De originele Makita heeft ook 700 Watt aan vermogen en daar kan je echt wel wat mee, maar met beleid. Niet teveel willen wegfrezen in één keer, rustig aan.
Het is ook een model waarmee je fijn uit de hand kan werken, want niet te zwaar,en op internet zijn er ook voorbeelden en hulpstukken te vinden om hem ondersteboven in een freestafeltje te bouwen.
Hij wordt geleverd met spantangen voor 6 en 8 mm frezen. Frezen met een 6 mm schacht zou ik niet aan beginnen, bovendien heb je in 8 mm veel meer keuze en is het een heel gangbare maat voor freesmachines. Mocht je later een andere machine kopen, dan kan je gekochte freesjes daarmee ook gebruiken.
De slag van 40 mm, je kan je freesje dus maximaal 40 mm naar beneden doen, is iets om even te bekijken of je daarmee uit de voeten kan.
Voor een eerste machine lijkt het mij een prima apparaat. En ja, er is altijd baas boven baas.