Anti splinter strip voor zaag liniaal.

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Ik heb een Festool zaagliniaal die ik veel gebruikt, nu wil ik weer die splinter strip vervangen maar ik moet nieuw bestellen.
Nu heb ik deze altijd die van Festool gehad in een doosje van 5 meter, bij Bol.com zie ik hem staan voor €37,- inclusief verzending.
Ik kom hem wel goedkoper tegen, maar dan met verzendkosten is het dan duurder dan bij Bol.

Maar ik zat verder te klikken en ik zag een strip van 10 meter voor €53,- inclusief verzendkosten LINK
Is die Festool strip nu heel speciaal, moet ik getrouwd blijven met die strip?
De Festool strip gaat ook los na een tijd, dus zo speciaal lijkt mij die strip nu ook weer niet.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Ik heb op mijn deWalt rails, de strips van makita geplakt. Daar zat ook behoorlijk wat prijsverschil in.
De maten kwamen goed overeen, en dus had ik geen problemen.
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
547
130
Op mijn Festool rails ook die van Makita. Ook omdat deze veel goedkoper zijn. Merk geen verschil.
Ik heb ze hier vandaan, je moet even kijken naar de lengte, wat je het beste past bij je linialen.
 

Bijlagen

  • IMG_0359.png
    IMG_0359.png
    332,7 KB · Weergaven: 29

jorisvh

Post veel
Ik heb Festool en Makita strips liggen. Festool is 2mm, Makita 1,8mm en wat zachter, beetje duwen op de schuifmaat en het wordt 1,6mm.

Ik vreesde dat de dunnere en zachtere Makita strip op een Festool rail minder hard op het materiaal zou drukken en heb ze daarom nooit gemixt. Of het in de praktijk veel uitmaakt?

Dat Festool semi transparant is, is wel handig om de rail mooi op het lijntje te krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Op mijn Festool rails ook die van Makita. Ook omdat deze veel goedkoper zijn. Merk geen verschil.
Ik heb ze hier vandaan, je moet even kijken naar de lengte, wat je het beste past bij je linialen.
Deze is dat --> MAKITA 423360-7 Goma antiastilla's van 3 m
Maar is dat niet een anti slip strip?

Ik heb Festool en Makita strips liggen. Festool is 2mm, Makita 1,8mm en wat zachter, beetje duwen op de schuifmaat en het wordt 1,6mm.

Ik vreesde dat de dunnere en zachtere Makita strip op een Festool rail minder hard op het materiaal zou drukken en heb ze daarom nooit gemixt. Of het in de praktijk veel uitmaakt?

Dat Festool semi transparant is, is wel handig om de rail mooi op het lijntje te krijgen.
Ja, die van Festool is redelijk stevig en 2mm, een zachte 1,8mm kan dat een probleem zijn?
De link die ik bij de start post melde --> Splinterbeschermstrip voor geleiderail 10m (Festool, Makita, Metabo, etc.) is 2mm dik.
Er staat niet bij dat de strip hard of zacht is, kan meerder kanten op. Ik twijfel nu een beetje, persoonlijk heb ik de strip liever stevig.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Zag gisteravond een filmpje van Peter Millard en ook hij heeft het over de Makita strip. Ik ben het eens met Zotvanhout dat je beter beide strips kunt vervangen om strakke hoekverbindingen te houden.
Aan de andere kant zegt Millard ook iets over nauwkeurigheid in het eind van het filmpje. Hij is jaren zelfstandig interieurbouwer geweest in London en kijkt soms wat nuchterder aan tegen zaken waar wij hoofdbrekens van krijgen om iets bijna perfect te maken.


jaap
 
  • Leuk
Waarderingen: elzenmaa

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.