Animo Check: Zwaluwstaart mal (technische discussie)

erikcramerjr

Actieve deelnemer
27 mei 2016
61
0
Voor de Stalen mal zit ik op 40 euro ex verzending en de Rvs komt op 65 euro uit ook ex verzending.
Voor het versturen had ik het idee om ze in karton te wikkelen en dan te verzenden.
Zal er dan wat extra bestellen voor mensen die wat later zijn of als er wat stuk gaat.
 

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
209
27
Genk (BE)
Hier ook interesse, maar het is me niet helemaal duidelijk wat de lengte nu precies is. Indien 600mm of meer is 1 stuk voldoende, anders mag je me opschrijven voor 2!
 

erikcramerjr

Actieve deelnemer
27 mei 2016
61
0
Over de verzending kan ik zo 1 2 3 niet echt iets vinden, kan mij wel herrineren dat ik iets las over iemand die enveloppen had geregeld.
 

RDE

Actieve deelnemer
9 nov 2015
65
0
the westflaanders
Voor de Stalen mal zit ik op 40 euro ex verzending en de Rvs komt op 65 euro uit ook ex verzending.
Voor het versturen had ik het idee om ze in karton te wikkelen en dan te verzenden.
Zal er dan wat extra bestellen voor mensen die wat later zijn of als er wat stuk gaat.

Mag ik even weten in welke plaatdikte deze gelaserd worden ? afmetingen ?
 

erikcramerjr

Actieve deelnemer
27 mei 2016
61
0
Staal/rvs is 5mm dik de mal is 850 mm bij 120 mm de zijkanten van de mal zijn aan weerzijde 79,25 mm voor de vinger mal en de andere 90 mm
waardoor je effectief 69,15 mm overhoud voor de vinger mal en 67 voor de andere mal.

Graag hoor ik of jullie staal of Rvs willen,staal gaat onbewerkt natuurlijk wel roesten, ik weet niet zeker of dit gecoat moet worden of wat anders..
 
Laatst bewerkt:

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Staal/rvs is 5mm dik de mal is 850 mm bij 120 mm de zijkanten van de mal zijn aan weerzijde 79,25 mm voor de vinger mal en de andere 90 mm
waardoor je effectief 69,15 mm overhoud voor de vinger mal en 67 voor de andere mal.

Graag hoor ik of jullie staal of Rvs willen,staal gaat onbewerkt natuurlijk wel roesten, ik weet niet zeker of dit gecoat moet worden of wat anders..

Als ik het CAD screenshot zo zie lijkt me dat er aan beide uiteinden nog wel een staart bij kan worden gesneden in het staal? Dan is de effectieve lengte nog veel groter (of je maakt de mal iets compacter natuurlijk).
 

erikcramerjr

Actieve deelnemer
27 mei 2016
61
0
Als ik het CAD screenshot zo zie lijkt me dat er aan beide uiteinden nog wel een staart bij kan worden gesneden in het staal? Dan is de effectieve lengte nog veel groter (of je maakt de mal iets compacter natuurlijk).

Ik was van plan om met de 3d printer een router jig te maken, en de tekeningen te delen, ik heb daar de extra ruimte voor nodig ;-) ook is het wel makkelijk met monteren.
 
Laatst bewerkt:

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
vraagje over de mallen, hoe zit het met frezen en geleide ringen? wat heb je hiervoor nodig?
 

erikcramerjr

Actieve deelnemer
27 mei 2016
61
0
Ik verwacht dat je met de 17mm ring afkan de frees weet ik nog niet zeker, moet ik eerst even testen, ik hoop met mijn festool HW D36/45graden KL afkan.
Dus dat ga ik testen. maar qua voormaat hebben we de 17MM overgenomen uit de eerdere freesmal.
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Ik heb meegedaan met de vorige actie. Ik heb toen twee sets besteld, ze zijn voorzien van een uitsparing en uitstulping waarmee je ze kan koppelen om een grotere breedte te frezen dan de mal toestaat.

Ze zijn toen in een stuk karton omwikkeld met ducttape verstuurd.

Helaas ben ik er nog niet aan toe gekomen om ze te gebruiken, ons leven heeft een andere wending genomen zeg maar. Maar wat in het vat zit verzuurt niet, en de stalen mallen die ik heb zijn ook nog niet gaan roesten.
 

erikcramerjr

Actieve deelnemer
27 mei 2016
61
0
Koel bedankt, de uitsparingen hebben we bij deze weg gelaten, inplaats daarvan hebben we ze een stuk langer gemaakt.
 

erikcramerjr

Actieve deelnemer
27 mei 2016
61
0
Zo eindelijk kunnen testen. Frees zat vast en kreeg die niet meer los:(
Ik begrijp denk ik niet helemaal hoe het werkt moet je nou bij het V stuk met een recht freesje en bij het rechte stuk"u" met een zwaluw freesje aan de slag? Of werkt het anders? Ik was in de veronderstelling dat je alles met de v groef kon doen ;)
 

erikcramerjr

Actieve deelnemer
27 mei 2016
61
0
ben benieuwd naar de voortgang. waarschijnlijk geïnteresseerd in een RVS mal

Ik heb enigsinds succesvol zwaluwstaartjes kunne maken.
Alleen is mijn zwaluwfreesje geen 15mm maar 14,3 dus na een klein beetje de boel opgeschuurd te hebben paste het precies :). Ik wil wel nog testen met een 15mm frees maar niet even kijken waar ik die vandaan kan halen.

Erik
 

erikcramerjr

Actieve deelnemer
27 mei 2016
61
0
Heren/Dames,


Deadline ligt op 22 juni, kosten van de freesmal zijn 40 voor de stalen en 65 voor de RVS, indien gewenst kunnen we ook een XL versie maken. Graag hoor ik van jullie welke versie je zou willen hebben.
Ik zal daarna een overzichtje maken met wie wat zou willen hebben.
Ik zal dan een bestelling plaatsen en verwacht rond 1 juli de mallen binnen te hebben en dan zijn ze klaar voor verzending.
Ik moet alleen wel weten naar welk land ze moeten voor een berekening van de kosten van de verzending.

Ik heb momenteel de volgende geintresseerden:

Geintresseerde|materiaal| land
boertje125
brtrvsbelgie
rudy
hopmangj
woody
bardt
henkie
houthans
sang
schumi
Bijtel
mdamsma
RPVL
kiefw00
rjmulder
 

erikcramerjr

Actieve deelnemer
27 mei 2016
61
0
Hierbij het resultaat van de mal.
Mijn freesje is 14,3 mm dus ik moest een klein beetje op schuren.
met een 15mm freesje zal dat natuurlijk niet het geval zijn.



e8d0bcf4-b3a3-4daf-b7c8-78b44af8e5f6.jpge6a264c2-053e-40f6-9e2a-1cf257cf9420.jpg235ae993-3b19-43ef-b4bd-1737ebccb19b.jpg

De mal zal 5 mm dik zijn, de mal is 850 mm bij 120 mm.
Uitgevoerd in RVS of staal.
Ik zal als ik wat meer tijd heb ook proberen een jig uit te tekenen in de 3D printer zodat jullie die kunnen printen mocht je dat willen.
index.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.