Advies houten schroten

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
500
118
Omg. Eindhoven
Ik heb wat advies nodig mbt schroten.

We gaan verhuizen en in het huis hebben ze houten schroten welke we willen behouden, maar wel geschilderd.

Nu moet ik van de betreffende kamer, 2 kamers maken, dus een wandje plaatsen.

Rondom de plek van de muur moet ik de schroten los halen (als dat fatsoenlijk lukt, tips?), dan een wandje plaatsen van gasbeton blokken of een geïsoleerd wandje met gips, en dan moeten de schroten weer dicht, en afgewerkt met een profiel randje. En daarna de boel schilderen.

De vraag is nu; hoe worden schroten in de regel vastgezet op de latten? Met pinnails of met t-brads?

Want ik heb nog geen tacker, en ik denk dat het wel tijd wordt om deze een aan te schaffen voor deze en toekomstige klussen.
 

H@ns

Actieve deelnemer
24 apr 2023
284
129
55
Luzy Saint Martin
Notmaalgezien met nagels, spijkers (verzonken kop)
Loshalen en weer terug plaatsen is meestal niet te doen. Eenmaal los werken ze alle kanten op namelijk! Beter nieuwe plaatsen
 
  • Leuk
Waarderingen: DannyL

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Als je geluk hebt zijn ze gespijkerd, maar vaak zijn er nieten gebruikt. Je kan voorzichtig proberen ze er heel af te krijgen, maar vaak lukt dat niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: DannyL

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
291
60
Zou het lukken om de contouren van het wandje uit te zagen met een multitool, langs een lijntje? Ik ken de situatie niet dus ik weet niet of je dan voldoende werkruimte overhoudt om het wandje te kunnen maken, maar dat zou wel een hoop gedoe kunnen schelen
 
  • Leuk
Waarderingen: DannyL

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.